Mladší spotřebitelé jsou čím dál ochotnější platit za věrnostní programy (LoyaltyOne)

16. 7. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © .shock - Fotolia.com
Studie společnosti LoyaltyOne Consulting ukázala, že 76 % příslušníků generace Y je ochotno uvažovat o tom, že by se stali členy placeného věrnostního programu typu Amazon Prime. Starší generace tolik ochotné nejsou, ale i ony si mají postupně uvědomovat výhody, jež takové programy mohou skýtat.

Příslušníci generace Y, tedy lidé narozeni (zhruba) v období od začátku 80. let do konce 90. let, jsou podle průzkumu společnosti LoyaltyOne Consulting ve srovnání s předchozími generacemi ochotnější vstupovat do placených věrnostních programů typu Amazon Prime.

Studie, která se ptala tisíce spotřebitelů ve věku od 18 do 65 let, dále uvádí, že i starší generace si začínají uvědomovat výhody, které jim tyto programy mohou přinést. Konkrétní výsledky ukazují, že do takového programu by bylo ochotno vstoupit 76 % respondentů z generace Y, zatímco generace X to bylo 61 % a u poválečné generace 48 %.

Čím mladší, tím nadšenější

Respondenti z mladší generace tyto programy zároveň vnímají nejpozitivněji. Celkem 77 % z nich je přesvědčeno, že výhody programů stojí za členský poplatek, a 58 % se domnívá, že placené programy nabízejí vyšší výhody než ty bezplatné.

U generace X je podíl takových spotřebitelů už trochu nižší, a sice 65 %, resp. 45 %. Nejméně pozitivně pak výhody programů vnímají příslušníci poválečné generace, kde se jen 51 % domnívá, že stojí za investici, a jen 37 % si myslí, že jsou lepší, než ty, které jsou zdarma.

Nejčastějším důvodem účasti v placeném věrnostním programu je bezplatná doprava (71 % u generace Y, 70 % u generace X a 59 % u poválečné generace), následovaná speciálními slevami (68 %, resp. 68 %, resp. 60 %).

ICTS24

Nejčastějším důvodem, proč se k takovému programu nepřidat, je názor, že za věrnostní program by se platit nemělo (56 %). Bezmála polovina spotřebitelů (49 %) se zároveň domnívá, že jsou si všechny věrnostní programy příliš podobné.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte dále

Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi