Millward Brown: Apple cennější značkou než Google

10. 5. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Podle studie BrandZ Top 100, kterou vydala konzultantská agentura Millward Brown, Apple po čtyřech letech vystřídal Google na pozici nejcennější značky. Jakých hodnot značky IT gigantů dosahují a jak si vedly další ICT značky?

Millward Brown: Apple cennější značkou než GoogleVýrobce produktů iPad, iPhone a iMac se letos posunul z třetí pozice v roce 2010 na první místo. Hodnota značky Apple podle studie vzrostla z 83 miliard dolarů na 153 miliard dolarů.

Naopak hodnota značky Google letos meziročně klesla o 2 % na 111,5 miliardy dolarů a po čtyřech letech tak ztratila své vedení.

Apple a Google mají odlišné obchodní modely. „Zatímco Google se zaměřil na bezplatné služby a otevřené systémy, Apple zvolil cestu integrovaného modelu,“ uvedl na firemním blogu Nigel Hollis, výkonný vice prezident a vedoucí analytik ve společnosti Millward Brown.

Z pohledu hodnoty značky je zřejmé, že se tento přístup Applu vyplatil. Ať se jedná o Mac, iPhone, iPod nebo iPad, design a rozhraní produktů Apple je všem známé a jednoduše ovladatelné, dodal Nigel Hollis.

Stálice IBM či Microsoft a IT "nováčci"

Z desíti nejcennějších značek jich šest spadá pod technologické a telekomunikační společnosti. Třetí místo obsadila společnost IBM, Microsoft získal pátou příčku, AT&T sedmou a China Mobile devátou.

Studie také ukázala, že e-tailer Amazon se svou značkou předběhl na 14. místě giganta s kamennými prodejnami, společnosti Walmart.

Poprvé se v žebříčku BrendZ Top 100 objevila také značka Facebook, která se s 246% nárůstem hodnoty umístila na 35. příčce.

bitcoin školení listopad 24

Žebříček BrandZ Top 100 nejcennějších značek na světě vychází z kvantitativního průzkumu a finanční analýzy. Značky jsou hodnoceny a analyzovány ve třinácti odvětvích od oblečení či piva až po technologie a telekomunikační služby.

Kompletní žebříček si můžete stáhnout z webu společnosti Millward Brown.

Zdroj: IDG News Service, Millward Brown

Čtěte dále

Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Zaostřeno na storage: Odpovídá Igor Cejkovský (Synology)
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
Entec Solutions představuje xFusion pro extra výkon
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Putování komponentů. Jak funguje robotický centrální sklad EET Group v Kodani
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem