Výrobce produktů iPad, iPhone a iMac se letos posunul z třetí pozice v roce 2010 na první místo. Hodnota značky Apple podle studie vzrostla z 83 miliard dolarů na 153 miliard dolarů.
Naopak hodnota značky Google letos meziročně klesla o 2 % na 111,5 miliardy dolarů a po čtyřech letech tak ztratila své vedení.
Apple a Google mají odlišné obchodní modely. „Zatímco Google se zaměřil na bezplatné služby a otevřené systémy, Apple zvolil cestu integrovaného modelu,“ uvedl na firemním blogu Nigel Hollis, výkonný vice prezident a vedoucí analytik ve společnosti Millward Brown.
Z pohledu hodnoty značky je zřejmé, že se tento přístup Applu vyplatil. Ať se jedná o Mac, iPhone, iPod nebo iPad, design a rozhraní produktů Apple je všem známé a jednoduše ovladatelné, dodal Nigel Hollis.
Stálice IBM či Microsoft a IT "nováčci"
Z desíti nejcennějších značek jich šest spadá pod technologické a telekomunikační společnosti. Třetí místo obsadila společnost IBM, Microsoft získal pátou příčku, AT&T sedmou a China Mobile devátou.
Studie také ukázala, že e-tailer Amazon se svou značkou předběhl na 14. místě giganta s kamennými prodejnami, společnosti Walmart.
Poprvé se v žebříčku BrendZ Top 100 objevila také značka Facebook, která se s 246% nárůstem hodnoty umístila na 35. příčce.
Žebříček BrandZ Top 100 nejcennějších značek na světě vychází z kvantitativního průzkumu a finanční analýzy. Značky jsou hodnoceny a analyzovány ve třinácti odvětvích od oblečení či piva až po technologie a telekomunikační služby.
Kompletní žebříček si můžete stáhnout z webu společnosti Millward Brown.
Zdroj: IDG News Service, Millward Brown