Podle nového „statement of direction“ (oznámení o budoucím zaměření, pozn. red.) Microsoft plánuje zvýšit tempo vydání svého podnikového softwaru Dynamics CRM. Krok signalizuje tlak, který výrobce pociťuje od rivalů, jako je Salesforce.com. Ten vydává nové verze několikrát do roka.
„Tradičně jsme hlavní verze CRM dodávali v 2 – 3letém vývojovém cyklu,“ uvedl Microsoft v dokumentu. Když výrobce představil online verzi v roce 2008, zavedl kratší vývojové cykly, ve kterých dodával updaty a vylepšení služby dvakrát do roka.
Online verze sdílí stejný základ kódu s on-premise a hostovanou verzí Dynamics CRM. Microsoft v dokumentu uvádí, že nové verze Dynamics CRM (online i on-premise) bude uvádět přibližně dvakrát do kalendářního roka vždy na jaře (Q2) a na podzim (Q4).
Časový a obsahový rozdíl mezi updaty a upgrady
Klienti budou také moci přidávat volitelní funkce pro všechny verze prostřednictvím tržiště Dynamics Marketplace.
Uživatelé on-premise i hostované verze získají updaty i upgrady. Updaty poskytnou nové funkce bez nutnosti plného upgradu, přičemž druhá varianta „může přinést hlubší vylepšení funkčnosti, obsahovat významné inovace platformy (např. další verzi systému Windows Server a desktop, .NET Framework, SQL Server, Office) a zajistí vlastní životní cyklus podpory.“
Tito klienti by měli získat další update ve čtvrtém čtvrtletí roku 2011 a upgrade v druhém čtvrtletí 2012.
Uživatelé CRM Online získají také dvě verze updatů. „Automatické updaty služby jsou přístupné všem klientům Microsoft Dynamics CRM Online bez nutnosti dalšího zásahu uživatele nebo administrátora,“ uvedl Microsoft. „Naplánované updaty služby mohou nabídnout hlubší vylepšení funkcionality, a zákazníci budou mít až jeden rok na naplánování přechodu na nový Service Update.“
Automatický update služby je nastaven na čtvrté čtvrtletí 2011 a plánovaný update na druhé čtvrtletí 2012.
HTML 5 a business intelligence
V prohlášení společnost také uvádí vývojové plány pro CRM, které zahrnují podporu všech prohlížečů přes HTML 5, specifické funkce pro další zařízení a nástroje pro business intelligence.
Salesforce.com i Microsoft vynakládají čím dál větší úsilí, aby uzavřely smlouvy s velkými nadnárodními společnostmi. CRM software se díky technickým a provozním vlastnostem ukazuje podstatně jednodušším pro prodej než ERP.
Zdroj: IDG News Service