Tablet Surface RT byl původně dostupný pouze napřímo od společnosti Microsoft – buď prostřednictvím značkových obchodů nebo on-line nákupního portálu.
S únorovým uvedením Surface Pro, který je díky plnohodnotným Windows 8 zajímavější pro podnikové nasazení, Microsoft udělil omezenou maloobchodní distribuci retailům Best Buy, Future Shop a Staples.
Resellerský kanál však zůstal uzavřený, ačkoliv mluvčí kanadského Microsoftu pro magazín CDN minulý měsíc uvedla, že společnost „zvažovala“ prodej Surface přes tradiční prodejní kanál.
Mezitím však CRN ve Velké Británii přineslo zprávu, ve které uvádí, že tamní value added reselleři zjistili, že Microsoft plánuje ve velkém prodávat tablety Surface napřímo podnikům, které byli jejich zákazníky.
Zpráva také odkazuje na nový web www.surface.com pro komerční objednávky tabletu Surface, který Microsoft spustil pro volume licencování komerčních zákazníků.
Na webu Microsoft přímo uvádí, že „komerční zákazníci mohou koupit zařízení Surface a příslušenství od retailerů nebo přímo od Microsoftu.“
Microsoft UK nový web odmítl komentovat, a stejně tak se k němu nevyjádřil tiskový mluvčí Microsoftu v Kanadě.
Podle posledních neoficiálních odhadů se Microsoftu podařilo doposud prodat 1,5 milionu tabletů Surface RT a Surface Pro, což je pod interními podnikovými cíli.
Zdroj: IDG News Service, CRN, ChannelWorld