Nový program Microsoftu aktuálně vešel v platnost ve Spojených státech a pouze s vybranými partnery. V dalších měsících se bude rozšiřovat také do dalších zemí.
Microsoft již měl program pro retail, který tablety Surface prodává v některých zemích koncovým zákazníkům. Zapojeno do něj je kolem 10 000 obchodů ve 30 státech. Pro prodej do firem ve větším objemu však Microsoft prodejní kanál nevyužíval.
Společnost uvedla, že vidí pozitivně příležitosti, které může Surface otevřít v privátním sektoru, vládních agenturách a segmentu vzdělávání.
„Jde o úvodní fázi programu a je logickým dalším krokem v expanzi“ distribuce Surfacu, uvedl Cyril Belikoff, Surface marketing director v Microsoftu.
Po nedávno oznámeném snížení ceny budou partneři v USA moci nabízet Surface RT do základních, středních a vysokých škol v porovnání s cenami v retailu s vysokou slevou. Z distributorů si Microsoft v Americe vybral Ingram Micro, Synnex a Tech Datu.
Kormě prodeje tabletů Surface budou partneři moci nabízet služby jako technickou podporu včetně zásahu na místě, recyklaci, ochranu dat a značkování majetku.
Program je navržen také pro ISV, které má podnítit ve vývoji podnikových aplikací pro Windows 8 a RT. Microsoft tak chce vytvořit vyšší hodnotu tabletu Surface a dalších zařízení s Windows pro pracovní prostředí a školy.
V rámci programu pro ISV, který se nazývá AppsForSurface, partneři získají tablety a finanční zdroje na vývoj.
Nevýhodu Windows RT pro ARM v podobě chybějící funkce správy a podpory pro poštovního klienta Outlook by měl odstranit update OS na verzi 8.1. To by mohlo levnější Surface RT zatraktivnit také pro firemní použití.
Zdroj: IDG News Service