Microsoft na své konferenci Microsoft Inspire nepředstavil pouze nové balíčky podnikových řešení, ale také změny v partnerské podpoře. Partnerské týmy, které byly dosud roztroušeny napříč celou společností, budou všechny přesunuty do nově vzniklé divize One Commercial Partner.
Partnerská divize bude podle viceprezidenta Microsoftu Rona Huddlestona zastřešovat kompletní partnerskou podporu Microsoftu, budou pod ní spadat programy a soustředí se v ní technické, marketingové a obchodní know-how společnosti.
„[Nová divize] v sobě spojí vše užitečné a přinese výhody všem partnerům bez ohledu na velikost, obchodní model nebo region. Byla navržena tak, aby kladla důraz na úspěch a růst,“ uvedl Huddleston.
Tři pilíře, vše společně
Veškeré aktivity One Commercial Partner se budou točit okolo tří základních pilířů – společného budování, společného uvádění na trh a společného prodeje. Microsoft tím deklaruje, že chce parterům stát po boku od budování byznysu, vytváření příležitostí až po prodej hotových řešení.
Nová divize poskytne partnerům know-how a technické zdroje při rozvoji jejich byznysu a dovedností, bude s nimi spolupracovat a vytvářet příležitostí pro uvádění nových řešení a bude také aktivně pomáhat s prodejem správného řešení správnému zákazníku.
Channel manageři pomohou s propojením
K tomu přispěje nový globální tým channel managerů, který bude působit jako most mezi partnery, prodejními týmy Microsoftu a koncovými zákazníky a postará se o to, aby zákazník dostal řešení, které nejlépe odpovídá jeho potřebám.
Posun směrem ke společnému prodeji se dotkne i cloudových služeb Azure. Microsoft chce poskytnout obchodní a marketingovou podporu partnerů, kteří staví řešení na této platformě. Podle Huddlestona je Azure jediným veřejným cloudem, který svým partnerům nabízí asistenci v podobném rozsahu.
Zmíněný tým channel managerů se současně zaměří na pomoc s budováním řešení nejen okolo Microsoft Azure, ale také Office 365 a Dynamics 365. Celkem chce Microsoft do této formy podpory investovat čtvrt miliardy dolarů.
Zdroj: IDG News Service