Společnost Microsoft představila chatbota na bázi umělé inteligence, který dokáže firemním uživatelům navrhovat e-mailové odpovědi zákazníkům, vytvářet textové souhrny schůzek v aplikaci Teams a generovat marketingové a prodejní e-mailové kampaně.
Novinka s názvem Copilot je založená na technologii GPT-3 společnosti OpenAI a stane se součástí stávajícího softwaru Dynamics 365 CRM a ERP. Ukazuje se tak, že Microsoft to s využíváním AI ve svých podnikových aplikacích myslí vážně.
„Dnešní oznámení navazuje na nedávný rozmach umělé inteligence v rámci Microsoft 365, Dynamics 365 a Power Platform,“ uvedl Charles Lamanna, viceprezident Microsoftu pro podnikové aplikace a platformy.
Řád v moři dat
Microsoft na AI chatbotu pracuje od května 2021, kdy na vývojářské konferenci Build oznámil nástroj pro tvorbu kódu s podporou GPT-3, jenž byl založen na pilotní službě GitHub. Nová funkce Power Apps je součástí sady Microsoft Dynamics 365.
Analytici očekávají, že chatboti pomohou řešení Dynamic 365 lépe analyzovat rostoucí množství informací, s nimiž se musí mnozí obchodní zástupci a pracovníci zákaznické podpory vypořádat a v nichž se často ztrácí.
„V tomto ohledu je možnost zadávat dotazy v přirozeném jazyce a získávat návrhy a analýzy velmi cenná,“ komentuje Jack Gold z J. Gold Associates. Jedním dechem však dodává, že nástup chatbotů ještě neznamená, že lidská práce zcela vymizí.
„Pokud položíte špatné otázky, získáte informace, které mohou být zkreslené a nemusí být až tak užitečné. Neznamená to tedy, že můžete předpokládat, že asistence umělé inteligence vytvoří situaci, kdy nebudete potřebovat odborné znalosti člověka, který nástroj používá,“ vysvětluje.
Kopilot ve službách uživatele
Bot Copilot, který běží na službě Azure OpenAI Service, lze používat s aplikacemi Microsoft Dynamics 365 Sales a Viva Sales. Umělá inteligence dokáže psát e-mailové odpovědi zákazníkům a vytvářet e-mailové shrnutí schůzek na platformě Teams v aplikaci Outlook.
„Prodejci často tráví každý den hodiny na hovorech s potenciálními zákazníky a téměř stejně tolik času rekapitulací klíčových bodů pro následné kroky,“ říká Emily Heová, viceprezidentka Microsoftu pro marketing podnikových aplikací.
Konverzační AI jim podle Heové poskytne automatizované shrnutí klíčových témat, otázek a problémů, o nichž se během schůzky diskutovalo. Microsoft už minulý měsíc funkci v omezené podobě zpřístupnil pro zákazníky služby Viva Sales.
Zde AI dokáže generovat návrhy obsahu na základě e-mailů od zákazníků, jako je odpověď na poptávku nebo žádost o návrh. V polovině března Microsoft přidá vylepšení pro vytváření e-mailů s možností přizpůsobení.
Co všechno umí?
Viva Sales with Copilot také podle společnosti dokáže prodejcům připomenout, kdy je čas se potenciálnímu zákazníkovi ozvat, a poté automaticky vygenerovat předformátovanou e-mailovou odpověď s personalizovaným textem a dalšími nejlepšími kroky spolu s podrobnostmi, jako jsou popisy produktů, návrhy a termíny.
Copilot v Dynamics 365 Customer Service zase dokáže obchodním zástupcům pomoci navrhnout kontextové odpovědi na dotazy v chatu i e-mailu, a navíc poskytnout interaktivní prostředí chatu a historii případů.
Funkci Copilot lze také použít v Dynamics 365 Business Central k vytváření seznamů produktů pro e-commerce a segmentaci produktů podle kritérií jako je barva, materiál a velikost, a během několika sekund vytvořit popisy produktů pro e-shopy.
Zdroj: IDG News Service