Microsoft na své výroční konferenci Convergence EMEA představil inovace v oblasti podnikových řešení a služeb. Jednalo se především o nové možnosti Office 365 v oblasti schůzek a hlasových služeb v rámci nástroje Skype pro firmy, celosvětovou dostupnost systému pro řízení vztahů se zákazníky Dynamics CRM 2016 a novou službu PowerApps.
Office 365 nabídnou novinky týkající se široké škály oblastí, od schůzek a hlasové komunikace přes inteligenci až po bezpečnost a ochranu soukromí. Tyto nové služby podle Microsoftu představují jedno z nejdůležitějších uvedení nových možností pro velké firmy v historii celé služby Office 365.
-
Řešení pro schůzky a hlasovou komunikaci: Se službami Skype Meeting Broadcast (vysílání pro velké audience), PSTN Conferencing (přístup do cloudových konferencí přes veřejnou telefonní síť), PSTN Calling (služby veřejné telefonní sítě) a Cloud PBX (služby cloudové telefonní ústředny), získávají uživatelé Office 365 univerzální platformu pro hlasovou komunikaci, konference, video a sdílení, navíc propojenou s aplikacemi Office.
-
Analytika a vizualizace dat: Prostřednictvím interaktivních přehledů, které shrnují informace o využití času a s kým ho kdo a kdy tráví, umožňuje Delve Analytics jednotlivcům soustředit se na důležité úkoly a lidi.
-
Pokročilé zabezpečení a compliance: Customer Lockbox nabízí zákazníkům kontrolu přístupů k jejich datům v Office 365 a dává jim nejvyšší schvalovací práva pro výjimečné případy, kdy si inženýři Microsoftu musí vyžádat přístup ke službě. Office 365 Advanced eDiscovery přináší strojové učení a analýzu textů.
Všechny tyto možnosti jsou nyní společně se službami Power BI a Advance Threat Protection dostupné v novém prémiovém balíčku Office 365 E5, který stojí 35 dolarů měsíčně na jednoho uživatele.
Dynamics CRM 2016 a PowerApps
Druhou oznámenou novinkou je uvolnění nové verze řešení Microsoft Dynamics CRM 2016 pro využití jako on-line i on-premise řešení. Dosud nejkomplexnější verze Dynamics CRM 2016 posílila zejména v oblastech business intelligence (BI), mobility a péče o zákazníky a přichází s dalšími vylepšeními v oblasti produktivity.
Prediktivní modely Microsoft Azure Machine Learning přináší v Dynamics CRM 2016 nové možnosti jako inteligentní doporučení produktů, aby mohli prodejci a obchodníci lépe personalizovat svou nabídku zákazníkům (up sell/cross sell).
Stejné prediktivní modely slouží také k doporučení správných článků znalostní báze, aby zákazníci mohli rychleji a snáze řešit své požadavky na oddělení zákaznické péče.
Pro pracovníky v terénu je určen plný off-line režim při využívaní v mobilních telefonech a tabletech hlavních platforem. Dynamics CRM 2016 dále nabízí také možnost vytvářet speciální mobilní aplikace, které se zaměřují na splnění konkrétních úkolů a rychlejší dokončení všech aktivit a procesních posloupností.
Jako třetí hlavní novinku Microsoft představil náhledovou verzi PowerApps, novou službu umožňující pracovníkům vytvářet potřebné aplikace. PowerApps mají umožnit bezpečné propojení s firemními systémy a snadné sdílení aplikací se spolupracovníky.
Microsoft uvádí, že s PowerApps je možné mít funkční aplikaci během několika minut s využitím vestavěných datových napojení na SaaS služby jako Office 365, Dynamics, Salesforce, Dropbox a OneDrive, stejně jako k on-premise podnikovým systémům včetně SharePointu, SQL Serveru, databázím Oracle, SAP a dalším.
Služba má prostředí podobající se ovládání aplikací Office, nabízí šablony pomáhající s rychlým zahájením vývoje a vizuální vývojový nástroj pro automatizaci tvorby. Tyto nástroje spolupracují s firemními systémy určenými vývojářům a IT profesionálům, takže mohou všichni pracovat společně.
Zdroj: Microsoft, IDG News Service