Průzkum GfK pro Microsoft odhalil, že Češi a Slováci se ve velkém zajímají o pořízení nových notebooků. V posledních dvou letech si 34 % českých uživatelů koupilo nové zařízení a více než polovina oslovených tento nákup plánuje do dvou let.
Průzkum uvádí, že v České republice aktuálně vlastní notebook 86 % domácností. Na Slovensku je toto číslo ještě vyšší – zde alespoň jeden notebook vlastní 92 % oslovených domácností. Hlavním nákupním kanálem je pro respondenty e-shop.
Nákup z pohodlí domova
Průzkum ukázal, že až 58 % českých uživatelů zakoupilo notebook v posledních dvou letech právě v e-shopech. Výběr vhodného zařízení jim pak trvá v průměru 2,8 týdne, přičemž ženy podle průzkumu vybírají nový notebook déle než muži.
Hlavním kritériem pro výběr notebooku již podle průzkumu nejsou pouze technické parametry, případně cena nebo operační systém. Stále více uživatelů klade důraz také na design, váhu nebo velikost notebooku.
Poptávka podle Microsoftu roste i u rodin s dětmi. Češi také nakupují druhé notebooky do rodiny. Významný podíl kupujících tvoří i domácnosti s příjmem do 20 000 Kč měsíčně, což ukazuje, že notebooky se stávají dostupnější a běžnou pomůckou.
Průzkum se uskutečnil v červenci 2018 na vzorku více než 1 500 respondentů z ČR a SR ve věku od 18 do 65 let.
Zdroj: Microsoft