Partnerskou konferenci Microsoftu zahájil Martin Tolar, obchodní ředitel pro malé a střední firmy, po němž převzal slovo generální ředitel Roman Cabálek, aby představil priority pro fiskální rok 2013.
Nejdřív ve stručnosti shrnul posledních dvacet let Microsoftu. Když v ČR společnost začínala, měla 20 produktů a jednoho zaměstnance. Nyní poskytuje více než 180 produktů, má přes 150 zaměstnanců a distribuci rozšířila o VAD a on-line služby.
Za poslední fiskální rok se Microsoftu podařilo překonat hranici více než 500 partnerů zaměřených na jeho cloudové technologie, které v ČR používá více než 50 tisíc komerčních uživatelů. K tomu lze přičíst 250 tisíc účtu na školách.
Ačkoliv se podařilo spolu s partnery snížit podíly starších verzí produktů, stále až 53 % komerčních PC používá Win XP a 20 % běží s verzí Office 2003. Podle odhadu Microsoftu představuje přechod na nové verze příležitost v příjmech z licencí 6 miliard korun, zdůraznil Roman Cabálek.
Podle dat IDC za rok 2011 se v oblasti virtualizace Microsoftu podařilo s HyperV v ČR růst o 11 % na úkor VMwaru. Jako další vedoucí produkty Cabálek zmínil MS SQL nebo Xbox na herním trhu. Celkově pak Microsoft za FY 2011 bez započtení poklesu v OEM rostl o 7,5 %.
Největší launch v historii Microsoftu
Fiskální rok 2013 je unikátní, protože představuje pro každého z partnerů novou příležitost, říká Roman Cabálek. Míní tím nové zdroje příjmů, nový obchodní model a nové zákazníky. Microsoft nyní spouští největší uvádění nových produktů ve své historii.
V rychlém výčtu lze zmínit System Centre, Skydrive, Kinect pro Windows, Windows Azure, Windows Server 2012, Windows 8, IE 10, Surface, ale i nové verze v celém portfoliu Dynamics, Windows Phone, Visual Studio 2012, .NET, Hallo 4, Xbox live, Office 2013, Sharepoint a další. Navíc každý produkt bude Microsoft inovovat a nově uvádět na trh ve dvanáctiměsíčním cyklu, dodává Cabálek.
Priority pro fiskální rok 2013
Pro Microsoft bude v následujícím fiskálu zásadních celkem osm oblastí byznysu:
- Windows 8 – představení nového systému trhu a získání zájmu zákazníků.
- Aplikace pro Windows 8 - aplikace speciálně připravené pro firemní použití.
- Office 365 a příležitosti nabídnout zákazníkům toto řešení kdykoli a kdekoli je to možné.
- Cloud – získat více zákazníků ve veřejném, privátním i hybridním cloudu. Microsoft uvádí, že má nejširší nabídku cloudových produktů – produktivita s Office 365, databáze s SQL Azure, podnikové aplikace CRM a ERP a infrastruktura s Windows Azure and Intune.
- Nasazení – zásadní je nejen prodat, ale i zprovoznit u zákazníků produkty a služby MS.
- Windows zařízení - příležitost poskytnout bezpečnost a správu služeb podporující flexibilní pracovní styl.
- SQL – SQL Server 2012 poskytuje databázové řešení, kde si zákazníci mohou vytvořit vlastní aplikace a služby.
- Dynamics v čele s novým AX a CRM.
Ve spotřebitelském segmentu Microsoft nastavil pět hlavních priorit:
- Windows 8 – příležitost pro všechny prodejní kanály, kdy Microsoft navíc údajně chystá největší reklamní kampaň v historii.
- Xbox – s novou verzí hry Hallo 4 a nyní i internetovým prohlížečem.
- Nová verze Office.
- Skype s více než třemi miliony uživatelů v České republice.
- Nová verze Windows Phone s integrací Skype, Office 2013 a Skydrive.
Skutečně mobilní Microsoft
K novým Windows Phone pustil Roman Cabálek video, na kterém je zaznamenána původní odpověď Siri v iPhonu na otázku, který smartphone je nejlepší (odpovídá Nokia Lumia 900).
„Proto když přemýšlíme o nové verzi Windows, myslíme si, že Apple nemá pravdu, když říká ‚Post PC Era začala; PC a tablet jsou odlišné.‘ My si myslíme, že je to zcela jinak. Windows 8 je nová éra pro PC+. Windows 8 mění pravidla hry. Mění způsob, jak lidé využívají technologie, jak používají chytré telefony, tablety, slidy, laptopy, desktopy i televizi. Všude používají stejné prostředí,“ říká Roman Cabálek.
Roman Cabálek svou keynote uzavřel slovy o počátku nové éry: „Právě teď přišel moment, právě teď je tady příležitost, která se již nikdy nebude opakovat. Právě teď si musíme vyhrnout rukávy a ukázat, že to myslíme vážně. Těším se, že to společně dokážeme.“
Novinky v praxi
V navazujících přednáškách pak Microsoft partnery seznámil s produktovými novinkami podrobně. Lukáš Křovák ukázal, co je nového ve Windows 8 a jak jej využít v obchodních aktivitách. Neopomněl obchodní příležitosti, které přináší Windows Store s aplikacemi.
Office 2013 představil Martin Hruška. Účastnící konference měli možnost vidět praktické ukázky a příklady, jak zákazníkům i partnerům Office pomůže uspět. O cenách nových Office jsme vás již informovali.
Dalibor Kačmář seznámil partnery s doposud nejlepším serverovým operačním systém Microsoftu – s Windows Server 2012, který plně podporuje budování hybridního IT díky Hyper-V. Inovací doznaly také správa serverů, souborové a aplikační služby a moderní styl práce uživatelů.
Proč Gartner zařadil Microsoft Dynamics AX mezi lídry v kategorii podnikových systémů, a s jakými novinkami přichází na náš trh nová verze, partnerům zodpověděl Milan Cvrkal.
Příležitosti napříč segmenty
Po obědě v dalších blocích přednášek na účastníky čekaly prezentace společných příležitostí rozdělené podle segmentů. Manažeři jednotlivých divizí Microsoftu představili klíčové scénáře a přínosy v prioritních oblastech pro nadcházející období.
Prostor byl věnován jak korporátnímu segmentu, tak oblasti malých a středních firem, ale i koncových zákazníků. Kromě produktových novinek a plánů se partneři dozvěděli, jak využít marketingové aktivity Microsoftu. Po zbytek odpoledne následovaly volitelné prezentace rozdělené nejen podle produktových oblastí, ale také podle zaměření partnerů.
Zdroj: Microsoft, ChannelWorld