Společnost Microsoft oznámila, že bude zákazníkům z řad malých a středních firem (SMB) nakupovat cloudové služby Azure přímo a bez účasti partnerského kanálu. Toto rozhodnutí je součástí strategie zaměřené na zvýšení používání Azure v oblasti SMB.
Microsoft chce tímto krokem zjednodušit a zefektivnit proces nákupu cloudových licencí. Přímý prodej vybraným zákazníkům by měl být spuštěn již v průběhu března a ve většině případů bude znamenat odsunutí partnerů ze středu nákupního procesu.
Oznámený obchodní model stojí na nové rámcové zákaznické smlouvě (Microsoft Customer Agreement), která by měla nahradit existující dohody. Dodejme, že okruh „vybraných zákazníků“ nebyl do této specifikován blíže, než že půjde o SMB.
Zákazníci se mohou těšit také na nové on-line tržiště, které bude nabízet služby Microsoftu, ale také třetích stran. Tržiště bude mít jednotný systém pro nákup, fakturaci a správu licencí bez ohledu na typ a poskytovatele konkrétní služby.
Partneři, přidávejte hodnotu
Oznámení společnosti Microsoft pravděpodobně nemile zasáhne partnery z celého světa. Technologický gigant však přispěchal s prohlášením, že partnerský kanál bude i v tomto novém obchodním modelu hrát důležitou roli.
Microsoft totiž uvedl, že partneři budou nadále zajišťovat přímou zákaznickou podporu, nabízet služby s přidanou hodnotou a poskytovat diferencovaná řešení postavená na vlastních produktech v kombinaci se službami Microsoftu.
Stephen White, výzkumný ředitel analytické společnosti Gartner, podotkl, že rozhodnutí Microsoftu potvrzuje záměr společnosti přeorientovat partnery ze zajišťování transakcí směrem k poskytování služeb.
Zdroj: IDG News Service