Microsoft uspořádal výroční konferenci WinHEC pro hadrwarové partnery, na které zazněly dvě výrazné novinky. Tou první je pokračování tradiční spolupráce s Intelem – označované jako „Wintel“ – v podobě iniciativy „Project Evo“, druhou pak představení specifikací pro PC podporující virtuální realitu (VR).
Konference WinHEC se konaly každoročně mezi lety 1992-2008, poté však následovala přestávka až do roku 2015. To, že spolu Microsoft, Intel a přední výrobci PC, jako jsou Lenovo, HP, Dell, Acer a Asus, opět „mluví“ je bezesporu dobrá zpráva pro celé odvětví. A že je o čem!
Virtuální realita a vzájemná výpomoc
Hlavním tématem letošního roku je virtuální realita, což je oblast, která nesmírně zajímá všechny zúčastněné. Microsoft chce dostat Windows 10 do VR headsetů, což je oblast, do které chce v roce 2017 expandovat všech pět zmíněných výrobců. Ideální důvod, proč spolu mluvit a pomáhat si.
Virtuální realita totiž představuje potenciální zlatý důl. Celkový trh PC sice dlouhodobě klesá, ale výrobci zaznamenávají vysokou poptávku po herních zařízeních. Pokud se k tomu nově přidá zájem o VR, může nastat velké období hojnosti pro výrobce a prodejce výkonných sestav.
A jak by měla taková sestava vypadat? Podle Microsoftu a Intelu by měla mít minimálně tyto parametry:
-
dvoujádrový procesor Intel Mobile Core i5 (7200U)
-
integrovanou grafickou kartu Intel HD Graphics 620 (GT2)
-
8 GB RAM
-
100GB úložiště, nejlépe v podobě SSD
-
rozhraní HDMI 1.3, HDMI 2.0 nebo DisplayPort 1.3
-
rozhraní USB 3.0 A nebo USB 3.1 C
-
Bluetooth 4.0
Project Evo
Druhá novinka v podobě iniciativy Project Evo se týká zatím pouze Microsoftu a Intelu. Jejím hlavním účelem je proměna způsobu, jakým uživatelé ovládají své počítače a k čemu je využívají. Iniciativa zohledňuje nejnovější trendy a bude se z nich postupně snažit vytvořit nový standard.
Cílem projektu je najít nové způsoby, jak propojit software a hardware. Pokud jde o komunikaci s počítačem, Intel a Microsoft chtějí pracovat například na vzdáleném hlasovém ovládání, tedy aby počítač uměl přijímat a plnit povely od uživatele stojícího na druhé straně místnosti.
Inovací se má dočkat celkové zabezpečení systému a také koncept Windows Hello, který umožňuje biometrické přihlašování. Zatím to umí pomocí otisku prstu nebo rozpoznání oka a tváře. Není jasné, zda má přibýt další způsob přihlášení, nebo bude snaha věnována spíše hlubší integraci, např. s aplikacemi třetích stran.
Project Evo se bude v neposlední řadě věnovat také gamingu. Microsoft a Intel se chtějí zaměřit na pokročilé 4K displeje, technologie pro HDR, WCG a prostorový zvuk nebo na možnost streamování herního obsahu. Pozornost bude samozřejmě věnována i virtuální realitě.
Zdroj: IDG News Service