Společnost Microsoft oznámila, že se v rámci „strategických změn“ rozhodla uzavřít naprostou většinu svých kamenných prodejen. Technologický gigant plánuje zachovat jen vlajkové obchody v Londýně, New Yorku, Sydney a Redmondu.
Ty však plánuje přebudovat na Microsoft Experience Centers. Změna dle společnosti souvisí i s pandemií koronaviru, kvůli které řada firem musela své fyzické prodejny zavřít; v karanténě pak začala prudce růst popularita internetových nákupů.
Microsoft proto plánuje více investovat do svých digitálních aktivit, zejména pak do e-shopů, které provozuje prakticky na 190 trzích a ve všech světových jazycích. Společnost nicméně neupřesnila, že s sebou změna strategie přinese i propouštění.
Firma otevřela svůj první značkový obchod v roce 2009 a doufala, že sklidí podobný úspěch jako konkurent Apple. Prodejny Microsoft Stores se ovšem takové popularity nikdy nedočkaly.
Zdroj: IDG News Service