Průzkum společnosti &Meetings ukázal, že zasedačky jsou nejen místem, kde často probíhá klíčová pracovní komunikace, ale i zdrojem frustrace. Celkem 30 % zaměstnanců se totiž obává selhání technologií v zasedací místnosti a 28 % nekompatibilního vybavení a následujících problémů.
Zmatek v kabelech
Nepořádek a chaos v kabelech je evergreenem problémů v zasedačkách. Vyhledáním správného kabelu ztrácí drahocenný čas velké množství zaměstnanců. Někteří zaměstnanci a manažeři se snaží problémům předcházet a nosí si s sebou své vlastní kabely nebo zařízení umožňující bezdrátový přenos, což může do uspořádání schůzek vnášet chaos.
Selhání zvuku
Problémy se zvukem jsou dalším častým předmětem stížností v zasedačkách a konferenčních místnostech. Ať už se jedná o ozvěny, špatnou slyšitelnost jednotlivých hlasů nebo mrtvé zóny, kde není slyšet vůbec. Špatná kvalita zvuku v místnostech je dalším častým problémem, který narušuje jednání a frustruje všechny zúčastněné.
Špatná kvalita videa
Špatná kvalita videa – nebo ještě hůř, žádné video – je další velkou frustrací a strašákem v konferenčních místnostech. Absence obrazu nebo zcela nekompatibilní zařízení mohou způsobit, že prezentace budou přerušovány nebo vůbec neproběhnou a schůzky tak nebudou produktivní.
Konflikt v plánování zasedačky
Ke konfliktům plánování využití zasedacích a konferenčních místností dochází při překrytí mezi dvěma nebo více událostmi, schůzkami nebo závazky, které jsou naplánovány na stejné místo, datum a čas. Když takové konflikty nastanou, je třeba některou událost upřednostnit a dochází k neefektivitám. Opačným problémem je, když plně obsazená zasedačka zeje prázdnotou, protože někdo zapomněl rezervaci zrušit.
Nové technologie vyžadují nové školení
Jedinou cestou, jak se mohou zaměstnanci zbavit problémů se zasedačkami a frustrace z technických problémů, je udržet krok s dobou, jak co se týče vybavení, tak i vědomostí zaměstnanců. I proto je podle oborníků nutné pravidelně proškolovat zaměstnance tak, aby dokázali zařízení spolehlivě ovládat a využívat.
Zdroj:&Meetings