Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejnila výsledky průzkumu, který pro ni provedla agentura Mediaresearch mezi českými uživateli internetu. Průzkum sledoval, jaký druh zboží si čeští uživatelé během posledních dvanácti měsíců kupovali on-line.
Druhým nejčastěji pořizovaným zbožím však byly počítače, které si koupilo 42 % respondentů. Na třetím místě se umístilo sportovní vybavení s 37 %, následované mobilními telefony s 36 % spotřebitelů.
Tradičně největší podíl uživatelů nakupoval v e-shopech oblečení a boty. Za poslední rok si toto zboží pořídilo celkem 48 % respondentů. Jedná se tak o prakticky stejnou skupinu jako v roce 2013, kdy si tento druh zboží objednalo po síti 50 % zákazníků.
„Oblečení, počítače a mobily vládnou oblíbenosti zboží mezi internetovými zákazníky již několik let,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
„Není bez zajímavosti se podívat také na četnost jednotlivých nákupů. Oblečení, slevový kupon nebo třeba chovatelské potřeby Češi objednají více než čtyřikrát do roka. Dražší produkty, jako jsou právě počítače a jejich příslušenství oproti domu dvakrát,“ dodal.
Graf - Srovnání nakupování zboží během posledních let
Zdroj: APEK
Výzkum připravila Asociace pro elektronickou komerci ve spolupráci s agenturou Mediaresearch na vzorku 1750 respondentů reprezentujících českou internetovou populaci.
Zdroj: APEK