Mediaresearch: V české domácnosti nejčastěji najdeme LCD televizi s HD rozlišením

30. 4. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Yuri Arcurs - Fotolia.com
Průzkum realizovaný pro Asociaci televizních organizací ukázal, že české domácnosti drží krok s vývojem trhu.

Agentura Mediaresearch zveřenila výsledky kontinuálního výzkumu za rok 2014, který realizovala pro Asociace televizních organizací. Účelem šetření bylo zmapovat, jaké televize se nacházejí v českých domácnostech a k jakému vývoji u nás v této oblasti došlo.

Průzkum ukázal, že v televizních domácnostech v posledních několika letech nejvíce narostlo zastoupení LCD televizí. Tu má aktuálně doma 55 % domácností, zatímco v roce 2007 její vlastnictví deklarovalo pouhých 11 %.

Suverénně nejrozšířenějším typem televizoru je v tuto chvíli LCD, ale v posledních čtyřech letech mírně stoupá i popularita LED televizí, které v roce 2014 vlastnilo 14 % domácností.

Stabilní je naopak v posledních letech podíl televizních domácností vlastnících plazmovou televizi, který se drží na úrovni 10 %.

S nástupem moderních typů televizorů s plochou obrazovkou jde ruku v ruce setrvalý pokles vlastnictví klasické skleněné CRT obrazovky: zatímco v roce 2010 ji doma mělo 71 % domácností, v roce 2014 bychom ji našli pouze v 35 % domovů.

Graf 1 – Televize v domácnostech podle technologie

Zdroj: Mediaresearch

Modernější typy televizorů zároveň přináší svým majitelům kvalitnější obraz, Již 56 % televizních domácností má v současnosti televizor s Full HD nebo HD ready rozlišením (36 % přímo Full HD).

Standardní rozlišení obrazu (SDTV) naopak klesá: zatímco v roce 2010 se hlásilo k vlastnictví televize s touto kvalitou obrazu 73 % domácností, v loňském roce jich bylo již jen 42 %.

Graf 2 – Televize v domácnostech podle rozlišení

Zdroj: Mediaresearch

Stále také roste počet televizních stanic, které mohou české domácnosti přijímat. Tento vývoj je dán především nárůstem počtu kanálů šířených pozemním digitálním televizním vysíláním, které využívá 57 % televizních domácností. Necelá polovina (43 %) domácností dnes deklaruje příjem 25 a více stanic.

bitcoin školení listopad 24

Satelitní, kabelový a IPTV příjem mají v posledních letech v ČR stabilní podíl, v roce 2014 deklarovalo jejich používání 29 %, 21 %, resp. 3 % televizních domácností.

Zdroj: Mediaresearch

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
Arrow Electronics je AWS Rising Star Distributor Partner roku v regionu EMEA
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
AT Computers je IDG Distributorem roku společnosti Lenovo
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně
Vivolink představí svoje ProAV a systémová řešení na veletrhu ISE 2025 v Barceloně