Výzkum společnosti Mediaresearch, objednaný Asociací pro elektronickou komerci (APEK) ukázal na stále se rozšiřující počet nakupujících na internetu.
Nikdy zde nenakoupila pouze 3 % aktivní české internetové populace. Naopak téměř tři čtvrtiny nakupují na internetu minimálně jednou za čtvrt roku, přičemž v roce 2012 to byly jen zhruba dvě třetiny.
Tržby maloobchodu na internetu podle Mediaresearch překročily v roce 2013 objem 58 miliard korun, což představuje 16% meziročním růst.
„Již několik let sledujeme trend zvyšujícího se zájmu o nákup na internetu. To potvrzují i neustále se zvyšující meziroční čísla objemů nákupů na internetu. Češi jsou již na nákupy na internetu jednoduše zvyklí a každoročně zvyšují počty i objemy nákupů ,” uvedl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.
Obr. 1 – Frekvence nakupování on-line v ČR
Zdroj: Mediaresearch
V rámci věkových skupin nejméně utrácí uživatelé od 15 do 24 let. Nejvíce respondentů utratilo v rodce 2013 on-line celkově částku od 5 000 do 10 000 Kč.
Nejběžnější částka utracená při jednom nákupu je 501 až 1000 Kč, a to u třetiny dotazovaných. Pouze o 1 % méně uživatelů při jednom nákupu utratí 1001 až 2000 Kč.
Obr. 2 – Meziroční srovnání on-line útrat v ČR
Zdroj. Mediaresearch
Většina zákazníků internetových obchodů je podle průzkumu spokojena s kvalitou služeb poskytnutých při on-line nákupech, přičemž 34 % má „ty nejlepší“ zkušenosti, 65 % má „spíše dobré“ zkušenosti a pouze 1 % má zkušenosti „spíše špatné“.
Zdroj: Mediaresearch