Velmi dobré zkušenosti s nákupem v internetových obchodech za posledních dvanáct měsíců má necelá třetina (31 %) jejich slovenských zákazníků. Vyplývá to z průzkumu agentury Mediaresearch Slovakia.
Dalších 62 % respondentů označilo své zkušenosti s internetovými obchody v posledních dvanácti měsících za spíše dobré s tím, že nakupování na internetu víceméně splnilo jejich očekávání. Celkově lze tedy říci 93 % respondentů je za poslední rok spokojeno se službami e-shopů.
Naopak spíše špatné zkušenosti mají jen 2 % respondentů. Pouhé 1 % respondentů označilo své zkušenosti s nákupem v internetových obchodech za posledních dvanáct měsíců za vyloženě špatné. Celkově 5 % oslovených pak nedokázalo konkrétně odpovědět.
Elektronika až za knihami, oblečením a obuví
Podle průzkumu agentury Mediaresearch Slovakia mají slovenští respondenti největší zkušenosti s online nákupem knih, oblečení a obuvi. Zboží spadající do tohoto sortimentu v posledních 12 měsících od internetových obchodníků zakoupilo více než 40 % respondentů.
Zhruba čtvrtina respondentů pak během posledního roku v e-shopech nakupovala mobilní telefony, stolní či přenosné počítače, počítačové komponenty a příslušenství.
Agentura Mediaresearch Slovakia k tomu dodala, že v posledních letech na Slovensku roste poptávka po oblečení a obuvi, mobilních telefonech, hračkách a dovolených od internetových obchodníků. Muži prý nejčastěji nakupují knihy, ženy pak oblečení a obuv.
Do průzkumu bylo zapojeno 1 025 respondentů ze slovenského národního panelu starší 15 let, kteří za poslední rok nakoupili alespoň jednou v internetovém obchodě.
Zdroj: Mediaresearch Slovakia