S nakupováním na internetu má drtivá většina Slováků (95 %) ty nejlepší nebo spíše dobré zkušenosti. Jako velmi zlé své zkušenosti označila pouze 2 % dotázaných nakupujících.
Více než polovina internetových uživatelů nakupuje v internetovém obchodě alespoň jednou za čtvrt roku (nebo častěji), což je o 13% více než v roce 2010.
Každý týden vyrazí na internetové nákupy 5 % dotázaných Slováků a alespoň jednou měsíčně v e-shopu nakoupí 24 % respondentů
Výsledky vyplývají z výzkumu Mediaresearch Slovakia pro Slovenskou asociaci elektronického obchodu. Průzkum se uskutečnil na reprezentativním vzorku 1006 respondentů Slovenského národního panelu.
Graf 1: Zkušenosti s on-line nakupováním na Slovensku
Graf 2: Frekvence nákupů v internetových obchodech
Výrazně méně rozšířený je naopak nákup v zahraničních e-shopech, kde za poslední rok nenakoupila více než polovina dotázaných Slováků. Více než polovinu ze svých on-line nákupů za poslední rok, udělalo v zahraničí e-shopech 14 % respondentů.
Co se týče platby za nákupy na internetu, preferují Slováci stabilně dobírku (49 %). Poměrně oblíbený je však i bankovní převod, který podle průzkumu volí zhruba čtvrtina zákazníků.
Kartou přes internet v současné době platí 13 % lidí a možnost platby přímo na pobočce při osobním odběru využívá 6 % respondentů.
Graf 3: Nákupy v zahraničních e-shopech
Zdroj: Mediaresearch Slovakia