Mediaresearch: Příjem TV přes satelit roste

30. 8. 2010
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor:
Agentura Mediaresearch provedla ve spolupráci se STEM/MARK pro Asociaci televizních organizací v rámci projektu Elektronického měření sledovanosti televize další vlnu kontinuálního výzkumu o typech příjmu televizního vysílání v ČR. O jaké produkty je zájem?

Výzkum ukazuje, jak se nadále vlivem digitalizace snižuje podíl domácností, které přijímají analogové pozemní televizní vysílání (ATV). V porovnání s více než dvěma pětinami (41,1 %) domácností, které uvádí jako typ příjmu digitální pozemní vysílání (DVB-T), může pozemní analogové vysílání přijímat již jen čtvrtina domácností (25,1 %). Pochopitelně klesá také procento domácností, které jsou na pozemním analogovém vysílání závislé. Podíl domácností přijímajících pouze analogové televizní vysílání z terestrických vysílačů klesl mezi I. a II. kvartále  o 3 procentní body na 15 % českých televizních domácností.

Vývoj deklarovaných typů příjmu televizního vysílání v letech 2007 - 2010

Zdroj: ATO – MEDIARESEARCH, Kontinuální výzkum 2007 - 2010, TV domácnosti (srpen, 2010)

Satelit po roce roste

Po téměř roční stagnaci, kdy se dle výsledků Kontinuálního výzkumu podíl domácností přijímajících televizní vysílání přes satelit neměnil, došlo v druhém kvartále letošního roku k dalšímu nárůstu. Podle výsledků z období duben – červen 2010 v České republice přijímá televizní signál ze satelitu již 28,9% televizních domácností. Na nárůst mohou mít vliv kromě probíhající digitalizace také zesílené propagační aktivity a reklama poskytovatelů satelitního vysílání v prvním pololetí roku 2010.

Podíl domácností s kabelovým či IPTV příjmem se výrazně nemění a přes mírné kolísání v čase si udržuje přibližně čtvrtinový podíl (24,3 %).

Příjem DVB-T nejčastěji set-top boxem

Nejčastějším způsobem příjmu pozemního digitálního vysílání televize (DVB-T) v českých domácnostech je set-top-box. Pro příjem DVB-T používá set-top-box  více než čtvrtina televizních domácností (26,6 %). Menší část domácností uvádí, že pro příjem DVB-T používá televizor se zabudovaným digitálním tunerem (14,4 %). Příčinou nižšího procenta jsou pochopitelně vyšší pořizovací náklady. Pouze nepatrná část domácností ve výzkumu uvádí příjem DVB-T prostřednictvím DVD přehrávače s digitálním tunerem (1,1 %).

bitcoin školení listopad 24

Vývoj způsobu příjmu DVB-T

Zdroj: ATO – MEDIARESEARCH, Kontinuální výzkum 2007 - 2010, TV domácnosti (srpen, 2010)

Čtěte dále

Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem