Mediaresearch: Podíl analogu v českých domácnostech klesá

2. 6. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Analytická společnost Mediaresearch zveřejnila výsledky dalšího Kontinuálního výzkumu, který provedla v prvním čtvrtletí letošního roku. Jak se změnil poměr příjmu digitálního vysílání k analogovému?

Z výsledků výzkumu vyplývá, že analogové vysílání prozatím přijímá více než 11 % domácností, ale většina přijímá televizní vysílání zároveň dalšími způsoby. Pouze na analogovém vysílání (ATV) je závislých 5,5 % domácností a ve srovnání s loňským rokem jejich počet klesl o 11,5 %. U tohoto procenta lze předpokládat v brzké době nákup set-top-boxu nebo nového televizoru.

Penetrace domácností závislých na analogovém vysílání je samozřejmě regionálně odlišná v závislosti na stavu vypínání analogu v dané oblasti. Největší podíl domácností závislých na ATV z hlediska krajů je v kraji Zlínském, kde dosahuje téměř 30 %.

Pokles pozemního analogového vysílání je doprovázen výrazným nárůstem (12,5 %) pozemního digitálního vysílání. Současně v meziročním srovnání vzrostl v České republice satelitní příjem na 29 %, zatímco příjem pomocí kabelové či IPTV přípojky meziročně stagnuje.

Graf 1: Rozložení typů příjmů televizního vysílání v ČR

Rozložení typů příjmů televizního vysílání v ČR

Zdroj: Mediaresearch

Čtěte dále

3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
T-Mobilu mírně klesly tržby, spotřeba dat dál stoupá dvouciferně
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
eD system bodoval u HPE, je distributorem roku v oblasti SBP
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
Eset: Češi riskují s daty, podceňují zálohy i bezpečnost
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci