Ze sedmé fáze SEKV výzkumu vyplynulo, že 70 % internetových uživatelů se pravidelně věnuje získávání informací o produktech a službách. V návaznosti na tom roste i obliba nakupování na internetu.
Počet lidí, kteří na internetu pravidelně nakupují, překročil v květnu tohoto roku 50 %. Online nákupů využívají především zaměstnanci na vedoucích pozicích, podnikatelé a dále zejména lidé ve věku 25-34 let.Rostoucí trend zaznamenala i účast internetových uživatelů na aukcích. Od října 2008 do května letošního roku se toto číslo vyhouplo z 10 % na 19 %.
Významný nárůst lze pozorovat i v počtu každodenních přístupů na internet. Pro 63 % uživatelů je surfování na internetu takřka denním chlebem. Průměrně na internetu uživatelé tráví 83 minut denně.
Velkou mírou také roste konzumace internetového bulváru. Jeho sledování se pravidelně věnují dvě pětiny uživatelů.
Výsledky výzkumu také potvrzují stále rostoucí oblibu uživatelů účastnit se dění na komunitních sítích. Zde byl zaznamenán meziroční nárůst o 18 % (tedy z původních 28 % na současných 46 %).
Zdroj: SEKV – SPIR/MEDIARESEARCH, říjen 2008, únor 2009, květen 2009, říjen 2009, únor 2010, květen 2010
* Účast v komunitních sítích sledována od května 2009
Sedmá fáze výzkumu byla realizována v květnu a červnu 2010. V rámci ní bylo dotazováno 2 021 respondentů starších 10 let z internetové populace.
Zdroj: Mediaresearch