Až desetina internetové populace se připojuje k internetu ze svého mobilního telefonu. Ve větší míře se k internetu z mobilu připojují muži.
Sedmiprocentní nárůst oproti předchozí vlně Strukturovaného kontinuálního výzkumu je podle analytiků Mediaresearch zčásti možné přičíst lepší dostupnosti chytrých telefonů, které využívají internet pro mnohé ze svých funkcí.
Mezi pravidelnými aktivitami uvádí 52 % respondentů nakupování na internetu.
Za poslední rok se podíl nakupujících v e-shopech a internetových aukcích nijak významně nezměnil. Je tedy otázkou, jaké další inovace by mohly přitáhnout pozornost dalších uživatelů.
Nezapomínejte na marketing na sociálních sítích
Na sociálních sítích tráví svůj čas už více než polovina českých uživatelů internetu. Ve věkové kategorii 15-24 let navštěvuje komunitní weby téměř 90 % dotázaných. Silná je také skupina třicátníků. Soustavně se na sociálních sítích zvyšuje i zastoupení starších věkových skupin. Uživatelů kolem padesátky se na komunitách pohybuje čtvrtina.
Mezi další oblíbené aktivity patří sledování videí a ukázek přímo na webu. Mírně klesá podíl počtu příznivců tvorby vlastního webu a autorů vlastních blogů.
Graf 1: Pravidelné aktivity na internetu
Zdroj: Mediaresearch
Údaje vycházejí ze Strukturálního exkluzivního kontinuálního výzkumu (SEKV), který pro Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost Mediaresearch. Výzkumu se účastnilo 2 146 respondentů starších deseti let, kteří jsou na internetu alespoň jednou měsíčně.
Zdroj: Mediaresearch
Foto: © iQoncept - Fotolia.com