Mediaresearch: E-knihy lákají mobilitou, skladností a cenou

27. 2. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: ChannelWorld
Agentura Mediaresearch zveřejnila výsledky průzkumu postojů české internetové populace k elektronickým knihám. Jaká je základna potenciálních zákazníků e-čteček?

Pouze 16 % českých uživatelů internetu by bylo ochotno vyměnit veškeré své knihy za knihy elektronické. Takový je alespoň výsledek průzkumu agentury Mediaresearch.

Téměř třetina respondentů dává jednoznačně přednost knize papírové. Dalších 40 % oslovených uživatelů internetu sice dává přednost papírové knize, ale nebrání se ani knihám elektronickým.

Pouze 7 % oslovených už dnes raději sáhne po elektronické knize namísto po knize klasické – papírové.

Největší motivací pro pořizování knih je podle výsledků průzkumu mobilita, tedy možnost nosit si svou knihovnu doslova v kapse. To je největší plus elektronických knih pro 34 % dotázaných. Nedostatek místa a problémy se skladováním klasických knih hovoří ve prospěch těch elektronických u 20 % oslovených.

Necelá pětina (17 %) respondentů vyzdvihuje také příznivější ceny elektronických knih. Nové vydání knihy v elektronické podobě je motivací k jejímu pořízení pro 15 % oslovených. Pro 12 % respondentů je důležitá zkušenost přátel s elektronickými knihami.

Klesající cena čteček motivuje pořízení elektronické knihy 17 % respodentů. Dále 6 % oslovených zmiňuje zvyšující se kvalitu čteček. Pro 14 % dotázaných je důležitá rozšiřující se nabídky elektronických knih v češtině.

Shrnující graf motivací k nákupu elektronických knih naleznete na konci textu i s meziročním srováním. Mezi motivacemi pro pořízení elektronické knihy se překvapivě neobjevují některé benefity jako je rychlé pořízení elektronických knih přes internet, přizpůsobitelnost fontu a velikosti písma či možnost prohledávání jejich obsahu 

Specializované čtečky předběhly mobily a tablety

Podle průzkumu agentury Mediaresearch rozšíření specializovaných hardwarových čteček elektronických knih meziročně stouplo o 22 %. Konkrétní „rozložení sil“ mezi různá zařízení umožňující čtení elektronických knih bohužel agentura ve zprávě pro média nezveřejnila

Uvedla pouze, že specializované čtečky u čtenářů elektronických knih v oblibě překonaly mobily a tablety. Ke čtení elektronických knih se stále využívají i přenosné a stolní počítače.

Podle některých prodejců elektronických knih přitom negativní postoj čtenářů k e-knihám tkví ve špatné zkušenosti se zařízením, které není pro čtení elektronických knih navrženo.

bitcoin školení listopad 24

Anketa: Co vás motivuje k pořizování elektronických knih

Zdroj: Mediaresearch

Čtěte dále

AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci