Mediaresearch: Digitalizace modernizuje domácnosti

17. 2. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Pavel Losevsky - Fotolia.com
Z výsledků posledního kontinuálního průzkumu provedeného společností Mediaresearch na podzim roku 2011 vyplývá, že digitalizaci televizního vysílání v České republice donutila tuzemské spotřebitele k nákupu nových televizí. Jaká je současná vybavenost?

Televizím v České republice dominují stále CRT modely, ale LCD jsou rozšířenéZ poslední vlny kontinuálního výzkumu provedeného agenturou Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací (ATO) v měsících září až listopad 2011 vyplývá, že bezmála 28 % televizních domácností vlastní více než jeden televizor.

V domácnostech vybavených televizí převládají ve 40 % televizory s LCD obrazovkou. Plazmovou televizi vlastní 10,4 % národa a LED pouhých 3,5 %.

Alespoň jednu televizi s klasickou, tedy skleněnou CRT obrazovkou, má doma necelých 60 % domácností. Necelé 2 % dotázaných netuší jaký typ televizoru vlastní.

Poměr mezi širokoúhlým a standardním poměrem stran obrazovky je více méně vyrovnaný. Televizor s poměrem stran 16:9 vlastní 53,2 % obyvatel, zatímco poměr 4:3 se nachází v 56,6 % domácností.

Full HD rozlišení na alespoň jednom ze svých televizorů uvádí 22,4 % televizních domácností, HD ready nebo HDTV ready 16,5 % a televizi se standardním rozlišení obrazu vlastní 64,8 % dotázaných. Za zmínku stojí také informace o možnostech připojení k internetu. Televizi s podporou připojení k internetu vlastní 4,2 % obyvatel.

Graf1: Televize v tuzemských domácnostech Televize v tuzemských domácnostech

Zdroj: ATO – Mediaresearch, STEM/MARK

Přístup do archivů televizí přitahuje pozornost k internetu

Možnost sledovat televizní vysílání máme nejenom na obrazovkách televizorů. 13,1 % respondentů starších 4 let odpovědělo, že alespoň jedenkrát týdně sleduje televizní pořady v archivech televizních stanic, živé vysílání přes internet uvedlo 5,5 % dotázaných. Televizní vysílání na mobilním telefonu si jednou do týdne pustí 0,4 % dotázaných.

bitcoin_skoleni

Graf2: Způsob sledování televizního vysílání Způsob sledování televizního vysílání

Zdroj: ATO – Mediaresearch, Stem/Mark

Čtěte dále

IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS