Asociace pro elektronickou komerci (APEK) připravila ve spolupráci s agenturou Mediaresearch průzkum, který se zaměřil na sortiment, který v e-shopech nejčastěji nakupují čeští muži a ženy. Výsledky byly očekávatelné – zatímco ženy nejčastěji objednávají oblečení a boty (62 %), muži volí počítače (53 %).
„Výsledky nejsou nikterak překvapivé. Ženy si objednávají nejčastěji oblečení nebo produkty pro zdraví a krásu, muži volí výpočetní techniku a mobily. Zajímavé ale může být, jak s těmito výsledky naloží internetové obchody,“ uvedl k výsledkům výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Průzkum dále odhalil, že Češi ve věku 25 – 34 let nakupují na internetu nejčastěji, zejména pak oblečení. Naopak uživatelé ve věkových kategoriích 45 – 54 a 55+ nakupují méně často, ale zato převážně dražší zboží – počítače, bílé zboží a mobilní zařízení.
Graf – Nejčastěji nakupovaný druh zboží podle pohlav
Zdroj: APEK
Průzkumu se účastnilo 1750 respondentů reprezentujících českou internetovou populaci.
Zdroj: APEK