Společnost Mastercard zveřejnila výsledky studie SpendingPulse, v níž pravidelně monitoruje prodeje v kamenných obchodech i online. Z ní vyplývá, že Češi utratí od počátku listopadu do Štědrého dne o 4 % více peněz než vloni.
„Náš poslední SpendingPulse očekává mezi spotřebiteli napříč Evropou opatrný optimismus, protože mnozí z nich si budou před vánočními svátky hlídat výdaje kvůli přetrvávající vysoké inflaci a nejistému ekonomickému prostředí,“ říká Martin Dolejš, ředitel rozvoje prodeje společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
Studie předpokládá meziroční nárůst tržeb v restauracích (+10,8 %), v obchodech s oděvy (+3,9 %), elektronikou (+0,7 %) a potravinami (+0,5 %). Naproti tomu prodejci šperků by se měli v Česku naopak připravit na meziroční pokles o 3,4 %.
Zdroj: Mastercard