Hlavní navigace

Mastercard: Předvánoční útraty v Česku letos vzrostou, byť velmi mírně

27. 11. 2023
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Depositphotos
Tržby v oblasti elektroniky by v meziročním srovnání měly vyrůst o necelé procento.

Společnost Mastercard zveřejnila výsledky studie SpendingPulse, v níž pravidelně monitoruje prodeje v kamenných obchodech i online. Z ní vyplývá, že Češi utratí od počátku listopadu do Štědrého dne o 4 % více peněz než vloni.

„Náš poslední SpendingPulse očekává mezi spotřebiteli napříč Evropou opatrný optimismus, protože mnozí z nich si budou před vánočními svátky hlídat výdaje kvůli přetrvávající vysoké inflaci a nejistému ekonomickému prostředí,“ říká Martin Dolejš, ředitel rozvoje prodeje společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.

Studie předpokládá meziroční nárůst tržeb v restauracích (+10,8 %), v obchodech s oděvy (+3,9 %), elektronikou (+0,7 %) a potravinami (+0,5 %). Naproti tomu prodejci šperků by se měli v Česku naopak připravit na meziroční pokles o 3,4 %.

Zdroj: Mastercard

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Enehano: ChatGPT si vyzkoušela už více než třetina Čechů, pomáhá jim i v práci
Enehano: ChatGPT si vyzkoušela už více než třetina Čechů, pomáhá jim i v práci
Electro World se od 1. 9. mění na Datart
Electro World se od 1. 9. mění na Datart
Kulatý stůl o distribuci: Mezigenerační předěl v IT (2. díl)
Kulatý stůl o distribuci: Mezigenerační předěl v IT (2. díl)
Eviden: Po dark webu kolují data až 60 % firem
Eviden: Po dark webu kolují data až 60 % firem
IDC: Prognóza se zlepšuje, trh chytrých telefonů letos vyroste o 6 %
IDC: Prognóza se zlepšuje, trh chytrých telefonů letos vyroste o 6 %
Výhody a možnosti efektivního řízení projektů s Trello
Výhody a možnosti efektivního řízení projektů s Trello