Průzkum mezi 780 Slováky ukázal, že 84 % z nich používá internet denně. Z těchto internetových uživatelů pak 83 % přes internet také nakupuje. Statistiky pochází z výzkumu MasterIndex, který provedla společnost MasterCard v červenci 2011.
Více než polovina dotázaných slovenských zákazníků e-shopů (54 %) považuje tento prodejní kanál za bezpečný. Nejčastěji si to myslí ti, kteří nakupují přes internet frekventovaně (81 %).
Podle průzkumu Slováci na internetu nejčastěji nakupují elektroniku (56 %), knihy (53 %) a oblečení (40 %). Ženy dávají přednost knihám, oblečení nebo elektronice. Muži naopak nakupují častěji elektroniku, knihy nebo oblečení.
MasterCard dále tvrdí, že respondenti jako hlavní důvod platby kartou při nákupu přes internet uvádějí rychlost (67 %), pohodlí (55 %) a jednoduchost (27 %). Nejčastěji kartou platí za oblečení nebo elektroniku.
Zdroj: MasterCard
Foto: © nyul - Fotolia.com