Služba Mall Pay hlásí, že loňské Vánoce byly z pohledu využití odložené platby rekordní. Zároveň se podle Mallu výrazně zlepšila platební morálka Čechů – zatímco vloni musel fintech v den splatnosti odložených vánočních nákupů upozornit celou desetinu uživatelů, letos to bylo o dvě pětiny méně.
Přes Mall Pay se v roce 2020 uskutečnilo v předvánočním období asi 30 000 plateb v celkové hodnotě kolem 40 milionů korun, přičemž skoro 40 % klientů využívajících ověřené účty si zdarma odložilo splatnost až do 20. 1. 2021.
Fintech uvádí, že jen prostřednictvím jeho služby se přitom o letošních Vánocích utratilo o 25 % více než loni, odložená platba byla více využívaná také při nákupu služeb a zboží denní potřeby, jako jsou například potraviny.
Lepší platební morálka navzdory složité situaci
Mall Pay zároveň informuje, do první upomínky svůj závazek splatila naprostá většina upomínaných a počet klientů, kterým musela být nakonec zaslána, meziročně klesl o 68 % na nízké jednotky procent.
Měsíc po splatnosti – tedy nyní v polovině února po doběhu všech tří upomínek – pak podle fintechu zůstaly nesplacené pouhé desítky nákupů.
Za minimálním počtem nesplacených odložených plateb – a to v době, kdy se s ohledem na koronavirovou situaci skloňuje zhoršující se ekonomická situace domácností – stojí podle Adama Kolesy vhodně nastavené kontrolní mechanismy Mall Pay.
Ty podle něj zajišťují, že platební metodu mohou využívat jen zákazníci, kteří dokáží své závazky hradit včas. Měsíčně takto služba odmítne zhruba třetinu uchazečů, kteří by se mohli dostat zbytečně do problémů.
Podle Kolesy pomohlo také zavedení účtů s pokročilým ověřením přes banku žadatele. Zároveň se jasně dle dat Mall Pay ukazuje, že odložená platba je více využívaná pro své pohodlí a benefity než jako alternativa spotřebitelské půjčky.
Zdroj: Mall Pay