Platební služba Mall Pay, která umožňuje nakupovat zboží s odloženou splatností, uvádí, že letošní výrazné dlouhá vánoční nákupní špička v on-line prostředí vrcholí a teprve se začíná chýlit ke svému konci.
Podle Mall Pay internetové objednávky nejvýrazněji vzrostly se třetí adventní nedělí a jejich hodnota a množství se stále drží. Změna s největší pravděpodobností přijde až se závěrem tohoto týdne a hlavní zájem zákazníků se přesune do kamenných obchodů.
Společnost však podotýká, že hlavní dárky pro nejbližší rodinu jsou však ve většině případů již nakoupené, zákazníci nyní brouzdají především po slevových akcích a dokupují spíše drobnosti s cenovkou do tisícikoruny za kus.
Skokový nárůst využití Mall Pay
Využití odložené platby Mall Pay podle společnosti stouplo v průběhu špičky na dvojnásobek, meziročně by odloženku mohlo na Vánoce využít třikrát více lidí než loni. K nárůstu popularity této služby přispěly i e-shopy, které platební metodu promovaly v kampaních.
S pomocí odložení platby podle společnosti momentálně nakupují více ženy (55 % ku 45 %), které přes Mall Pay zároveň v průběhu měsíce realizují větší množství nákupů. Mírně vzrostl počet uživatelů starších 55 let, kterých je nyní skoro pětina.
Mall Pay uvádí, že v první polovině měsíce prosince se v nákupech ve velké míře objevovalo bílé zboží, elektronika nebo potřeby pro domácnost a zahradu, přičemž každý třetí nákup byl nad 1 500 korun.
„Dlouhá vánoční sezona je skvělou zprávou pro celou e-commerce. Je důkazem, že se e-shopy dokázaly dobře připravit na všechny typy zákazníků – od zkušených po ty, co nakupují vůbec poprvé,“ uvedl Adam Kolesa, šéf Mall Pay.
Zdroj: Mall Pay