Fintech Mall Pay informuje, že současná situace přepisuje běžné uživatelské návyky v e-commerce a přináší nové výzvy. Jednou z nich je zajištění bezpečné možnosti placení v případech, kdy není možné přijímat hotovost, ale zákazníci zároveň nechtějí nebo nemohou platit v předstihu kartou.
Tuto možnost podle Mall Pay část vyžadují ti, kteří na internetu nenakupují příliš často. Fintech poukazuje na to, že tato skupina v online prostoru kvůli koronaviru významně narostla, s čímž zároveň roste role odložené platby.
Mall Pay v tomto kontextu uvádí, že jen v posledních týdnech se zvýšilo využívání odložené platby u nových uživatelů e-shopů na dvojnásobek. Odložená platba podle šéfa fintechu Adama Kolesy pomohla domácnostem rozložit nárazové platby tak, aby je rodinný rozpočet zvládl.
Noví zákazníci? Ti v karanténě
„Jasně vidíme nárůst v momentech, kdy došlo ke zlomovým událostem – vyhlášení nouzového stavu, zavření škol nebo vyhlášení domácí karantény. V takové momenty bylo evidentní, že se domácnosti začínají zásobovat potravinami, dětským zbožím nebo drogerií,“ upřesňuje Kolesa.
Na nadprůměrný nárůst odložené platby mají podle Mall Pay vliv i hygienická a bezpečností opatření e-shopů, kurýrů, logistických firem nebo rozvozových společností obecně. Počet menších rozvozů po celé České republice navíc skokově vzrostl.
„Do rozvozů se pouští zcela noví hráči, cílící na nové zákazníky v domácích karanténách. Nutnost platit dopředu se však stává jednou z hlavních bariér, která je o klienty připravuje. Část z nich totiž chce službu nejprve vyzkoušet a platit až posléze. I tady má odložená platba své místo,” zmiňuje Kolesa.
Posledním z důvodů, proč odložená platba roste, je podle Mall Pay nárůst nových cílových skupin v online prostoru. Tradičně se jedná buď o méně erudované online uživatele nebo seniory. Právě zde sehrála odložená platba největší roli.
„Podle mých odhadů začalo online nakupovat pravidelně asi 60 % domácností, které doposud patřily buď mezi občasné zákazníky internetových obchodů a online služeb anebo nenakupovaly vůbec,“ myslí si Kolesa.
“Právě tato cílová skupina používá dlouhodobě nejkonzervativnější způsoby. Ve chvíli, kdy platba v hotovosti není možná, a přesto mají chuť nakupovat, je odloženka v podstatě jedinou cestou, jak o ně ze strany e-shopů nebo online služeb nepřijít,“ uzavírá.
Zdroj: Mall Pay