Skupina Mall Group se chce stát jedničkou s nejhodnotnějším portfoliem na středoevropském trhu a vybudovat koncept moderní nákupní galerie. O tom, jak toho chce dosáhnout, promluvili zástupci skupiny v rámci diskuzního cyklu Eshopista pořádaného společností Acomware.
S partnery jako se sobě rovnými
Jedním z nejdůležitějším témat je pro Mall Group momentálně budování partnerské sítě. O záměru skupiny vybudovat B2B síť specializovaných partnerů jsme nedávno psali, účastníci Eshopisty si však mohli vyslechnout bližší detaily týkající se přístupu Mallu k současným a budoucím partnerům.
„Třeba Amazon je klasický marketplace, který prodává deset různých prodejců, ale tlačítko Buy Now na partnery nesměřuje – směřuje přímo na Amazon,“ uvedl Dušan Zábrodský z oddělení Countries & Market Place.
„Podle nás by spolupráce měla být plnohodnotná. Cílem je najít takové partnery, kteří mají správný sortiment v námi hledané oblasti. S nimi se pak lze dohodnout na produktové exkluzivitě," dodal.
Sklady usnadní expanzi na nové trhy
Mall Group se bude podle Pavla Knapa z oddělení Logistics snažit partnerům vyjít vstříc i v dalších praktických ohledech. V budoucnu je v plánu zavedení jednotné platby za dopravu a také nabídka místa v centrálních skladech na jednotlivých trzích ve střední Evropě.
„V zahraničí se snažíme partnerům nabídnout centrální sklad. Je to jeden ze silných důvodů, proč s námi pracovat – eshopistům to tak při vstupu na další trh usnadňujeme. Malému hráči se totiž pro dvě stovky zásilek nevyplatí budovat logistické centrum,“ uvedl Knap.
Automatizace má zákazníka zbavit otrvaných kroků
Dalším významným tématem je probíhající práce na platformě, která by zákazníkům pomohla s orientací v e-shopu. „Chceme, aby zákazník přemýšlel výhradně nad tím, jaké zboží si koupí a ne, jak se k němu dostane. Proto je potřeba vyřešit celou řadu problémů automatizace,“ uvedl Radek Sekerka z oddělení Product.
Mall chce v této oblasti spolupracovat spojit síly se svými partnery a dalšími odborníky. Základem nového systému se mají stát minulé preference a služby, které si zákazníci vybírali. Podle Sekerky se může jednat o vynesení spotřebičů nebo jejich instalaci, servis, odkup a další věci související se životním cyklem produktů.
E-commerce musí cílit na komunity
Pokud jde o vzdálenější budoucnost, očekává Mall Group postupné stírání hranic mezi on-line a off-line nakupování. Podle Ivana Vodičky z oddělení Customer Care & Retail nebudou zákazníci za patnáct let toto rozdělení vůbec řešit. To s sebou však zároveň ponese nutnost zkombinovat procesy obou (zatím stále ještě oddělených) světů.
„Podle mého názoru jsou trh i chování zákazníků silně tvořené komunitami. E-commerce se proto bude otáčet hodně směrem ke komunitnímu trendu, jakým jsou třeba skupiny na sociálních sítích. Vizí je, abychom změnu táhli a nebyli těmi, kteří na ni jen reagují,“ dodal Dušan Zábrodský.
Výdejny skrývají nevyužitý potenciál
Posledním a ve velké míře souvisejícím tématem byly kamenné prodejny. Podle Ivana Vodičky se má Mall co učit například od CZC, jehož síť kombinuje výdejny pro zboží z e-shopu s klasickým pultovým prodejem. CZC v tomto ohledu spojilo síly s drobnými resellery a vytvořilo tak model vzájemně prospěšné spolupráce.
„Podle mého názoru nevyužíváme potenciál výdejen. Je to jedno z mála míst, kam se zákazníci těší. Z nějakého důvodu totiž pořád nemají absolutní důvěru k dopravcům a k tomu, že zboží doručí včas a správně. Na prodejně můžeme navíc se zákazníkem lépe komunikovat, zeptat se ho na zpětnou vazbu,“ uzavřel Radek Sekerka.
Zdroj: Acomware