Mall Group má za sebou přelomový rok, vloni se poprvé přehoupl do zisku

25. 5. 2021
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: andranik123 @ fotolia.com
Skupině se v roce 2020 podařilo meziročně zvýšit obrat o 26 % na 20,7 miliardy korun. Počet objednávek i díky pandemii vzrostl o 31 % a překonal hranici 14 milionů.

E-commerce skupina Mall Group, jež zastřešuje internetové tržiště Mall, e-shop s elektronikou CZC.cz či e-shopy Vivantis a ProZdravi.cz oznámila, se v roce 2020 poprvé přehoupla do zisku.

Za uplynulý obchodní rok se skupině podařilo vygenerovat obrat ve výši 20,7 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 26 %. Oproti minulému obchodnímu roku narostl počet objednávek o 31 % a překonal hranici 14 milionů.

K černým číslům skupině pomohl boom internetového nakupování spojený s pandemií. Pozitivně se ovšem podle Mall Group promítlo i zlepšení transakční ekonomiky, transformace Mallu v tržiště i úspěch na zahraničních trzích. 

Klíčem k úspěchu byla revize byznys modelu

Covid-19 samozřejmě přispěl k našemu růstu, ale rozhodně nebyl hlavním důvodem našeho hospodářského zlepšení. Meziroční tempo růstu se oproti předchozím letům lehce zrychlilo, zásadním zlepšením ovšem prošla transakční ekonomika,“ říká šéf Mall Group Jan Hanuš.

Hanuš popisuje, že skupina ozdravila téměř všechny poměrové ukazatele, provedla revizi byznys modelu, zefektivnila logistiku a mimo jiné také vsadila na růst tržiště, což je model prodeje, jenž je podle něj v mnoha segmentech pro Mall efektivnější.

Rovněž jsme zrevidovali fixní a interní náklady. Věděli jsme tedy, že výsledek bude meziročně výrazně lepší, ale i tak jsme naše vlastní očekávání o 500 milionů překonali,“ dodává Hanuš.

Budoucnost patří partnerskému prodeji

Skrze program Mall Partner prodává na Mallu již přes 2 000 partnerských obchodníků, kteří s Mallem získávají nový prodejní kanál a díky nimž nabídka produktů na Mallu překonala hranici 2 milionů položek.

Tržiště Mall Partner je pro nás jedním z tahounů růstu, od kterého si do dalších let hodně slibujeme. Díky tržišti se nám opakovaně podařilo náš výkon i počet položek meziročně až ztrojnásobit a s podobnou ambicí vidíme i další roky,“ říká Hanuš.

Kromě kvality návazných služeb v čele s logistikou Mall investuje také do IT, a to s cílem maximálně zefektivnit orientaci na webu, optimalizovat rychlost vyhledávání či lépe přizpůsobit jednotlivé sekce webu specifickým segmentům zboží.

Naše role však nekončí odesláním objednávky – tím naopak začíná. V ten moment sázíme na to, v čem nám konkurenti zatím nestačí, což je silná, robustní a rychlá infrastruktura doručení na evropské úrovni,“ vysvětluje Hanuš.

ICTS24

To je opravdu těžké cvičení a nedá se přes noc okopírovat. Tam se e-commerce láme, protože nevítězí ti, kdo dokáží zboží nabídnout, ale ti, kdo ho dokáží i špičkově doručit,“ upřesňuje.

Zdroj: Mall Group

Čtěte dále

Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
Na NIS2 si vyhraďte minimálně 6 měsíců, radí Jan Sedlák z MasterDC
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
AT Computers je opět nejlepším distributorem klientských zařízení Dell
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
ComSource: Čtyři z pěti organizací kritické infrastruktury čelily phishingu
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS