Za celou kampaň Black Friday přesáhly tržby Mall Group 4,7 miliardy korun, což dle společnosti představuje 60% nárůst oproti loňskému roku. E-shop Mall.cz prodal zboží v hodnotě 1,8 miliardy korun. Jde o meziroční růst o více než 50 procent.
„Letošní Black Friday potvrdil, že tato akce oslovuje čím dál více Čechů. Od startu kampaně jsme viděli skokové růsty prodejů u většiny dárkových kategorií, od mobilních telefonů a drobné elektroniky přes hračky až po oblečení a doplňky,“ říká Olda Bajer, CEO skupiny Mall.
Největší zájem o nakupování měli lidé v pátek 29. 11., který se stal vůbec nejsilnějším pro celou skupinu Mall. Největší špičku však web Mall.cz zaznamenal v neděli ve 20 hodin, kdy na něm bylo v jeden moment více než osm tisíc zákazníků.
Někdo mobil, někdo savo
Mall uvádí, že v rámci Black Friday zákazníci nejčastěji nakupovali především vánoční dárky nebo akci využili k pořízení vybavení do domácnosti či nákup vánočních dekorací a čisticích prostředků pro vánoční úklid.
O víkendu byl pak největší zájem o hračky, malou bílou techniku a mobilní telefony. Mezi nejprodávanější produkty patřily i nadále televizory, jejichž prodeje rostou ve srovnání s loňským rokem o stovky procent.
Češi se podle Mallu připravují na nový vysílací standard a pořizují nový televizor sobě a svým blízkým pod stromeček. K nejčastěji objednávaným modelům patří Samsung UE55RU7092 s 4K Ultra HD a úhlopříčkou 138 cm (55″).
Prodeje rostly také u chytrých telefonů, příslušenství a fitness náramků. Extrémní zájem byl o bezdrátová sluchátka Apple AirPods s nabíjecím pouzdrem z letošního roku. Více než tisíc zákazníků si pořídilo černý fitness náramek Mi Band 4 od Xiaomi.
K nejprodávanějším chytrým telefonům na Mallu patřily Xiaomi Redmi Note 7 4GB/64GB a Honor 10 Lite 3GB/64GB. Pomyslnou trojici uzavírá Apple iPhone 8.
Zdroj: Mall Group