Hlavní navigace

Mailkit: Češi v loňském roce online nejčastěji nakupovali elektroniku a potraviny

27. 4. 2021
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © Andrey Popov - Fotolia.com
V České republice roste popularita nakupování elektroniky přes internet. Zatímco v roce 2018 tak činilo 30 % respondentů, v loňském roce to bylo už 36 %. Zájem roste napříč věkovými kategoriemi.

Průzkum společnosti Mailkit zpracovaný agenturou STEM/MARK odhalil, že Češi v roce 2020 v internetových obchodech nakupovali častěji elektroniku, potraviny, léky a potravinové doplňky i alkohol.

Mailkit informuje, že podíl Čechů, kteří nakupují elektroniku v e-shopech několikrát ročně, vzrostl o šest procentních bodů. Zatímco v roce 2018 se k této aktivitě hlásilo 30 % dotázaných, o dva roky později to bylo už 36 % respondentů.

Porovnání výzkumů z let 2018 a 2020 také ukázalo, že narostl jak podíl mužů, tak žen, kteří v internetových obchodech kupují elektroniku několikrát ročně. Ze srovnání výsledků obou výzkumů také vyplývá, že nárůst byl pozorovatelný ve všech věkových kategoriích.

Největší skok zaznamenali třicátníci

Například podíl dotazovaných mužů nakupujících elektroniku přes internet několikrát ročně vzrostl z 39 % v roce 2018 na 44 % o dva roky později. Podíl žen pak vloni dosahoval 27 %, v roce 2018 to bylo 21 %.

Mezi respondenty ve věkové kategorii 18-29 let nakupuje elektroniku online několikrát ročně 37 % lidí (oproti 32 % v roce 2018). Nejvyšší meziroční nárůst zaznamenala věková kategorie 30-44 let – z 31 % v roce 2018 na 41 % v roce 2020.

ICTS24

Naopak nejopatrnější zůstává podle průzkumu věková kategorie 45-59 let. Jen 28 % respondentů z této skupiny uvedlo, že nakupuje elektroniku přes internet několikrát ročně, což představuje nárůst o pouhé tři procentní body oproti roku 2018.

Zdroj: Mailkit

Čtěte dále

Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Karel Diviš: Firmy potřebují jednoho stabilního dodavatele IT
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
Anketa ChannelWorldu o monitorech: Odpovídá Petr Zajíček (Dell)
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
Arrow Electronics jako první získal cloudový kompetenční certifikát od Broadcomu
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci