„Pozice ředitele komunikace byla nově vytvořena na základě rozhodnutí evropského vedení HP o společném přístupu k českému a slovenskému trhu. HP vzhledem k jejich podobnosti uplatňuje shodný strategický model na obou trzích, a tímto krokem chce sjednotit korporátní i produktovou komunikaci v obou zemích," komentuje důvody jmenování oficiální tisková zpráva.
Karel Taschner dříve působil jako manažer marketingové komunikace českého zastoupení Hewlett-Packard. Předtím pracoval v Českém Telecomu a deset let také ve vydavatelství IDG. Nyní přechází Karel Taschner do evropského expertního centra PR a AR divize Technology Solution Group, které zajišťuje komunikaci pro média a analytiky v regionu EMEA.
Technologický obr zatím personální nebo jiná opatření v souvislosti se zpomalením světové ekonomiky neohlásil. Propuštění 24 600 zaměstnanců naplánoval již v září minulého roku v souvislosti s akvizicí EDS. Zdá se tedy, že slučování pozic v rámci české a slovenské pobočky HP s aktuální ekonomickou situací přímo nesouvisí.
„Pobočky v ČR i SR zůstávají s původním statusem zcela nezávislých entit. Obě pobočky mají generálního ředitele. Změna nastává jen u pozic, jejichž zaměření může těžit ze synergie společného přístupu na trh. To je příkladem v oblasti prodeje notebooků, tiskáren nebo právě v oblasti PR," uvedl pro ChannelWorld Karel Taschner.
Na základě současných změn nelze očekávat přímý dopad na prodejní kanál. „Změny jsou to jen na řídící úrovni, ale partnerského kanálu se nijak nedotknou," potvrdil Karel Taschner.
HP se v loňském roce z hlediska růstu dařilo. Čisté tržby za fiskální rok 2008 vzrostly o 13 % na 118,4 miliardy dolarů. Poslední kvartál, který znamenal pro mnohé výrobce nepříjemné překvapení, HP uzavřelo s růstem nad průměrem celého roku. Čisté tržby za čtvrté čtvrtletí vzrostly proti předcházejícímu roku o 19 % na celkových 33,6 miliardy dolarů. GAAP provozní zisk za čtvrté čtvrtletí pak vzrostl o 4 % na 2,7 miliardy dolarů.