Gianfranco Lanci, dřívější CEO a prezident společnosti Acer, je od 2. 4. 2012 odpovědný za růst obchodních aktivit společnosti Lenovo v celém regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky (121 zemí, 40 poboček).
Svou kariéru zahájil ve společnosti Texas Instruments v roce 1981 v divizi kalkulaček a digitálních hodinek. Během 17letého působení vystřídal několik pozic včetně country manažera divize tiskáren a přenosných počítačů v Itálii, na Středním východě a v Africe a poté funkce prezidenta divize Productivity products v regionu EMEA.
Po akvizici divize notebooků Texas Instruments společností Acer v roce 1997 se Lanci stal managing directorem Acer Itálie, následovně v roce 2000 prezidentem Acer Europe a v roce 2002 prezidentem EMEA. Jako prezident společnosti Acer EMEA představil channel byznys model, díky němuž se Acer stal v tomto regionu jedničkou na trhu PC. V roce 2005 byl jmenován prezidentem Acer Inc a v roce 2008 se stal výkonným ředitelem a prezidentem a společnosti dovedl na druhou příčku mezi výrobci PC.
Gianfranco Lanci vystudoval Politecnico v Turíně, kde získal titul ve stavebnictví. Bydlí v Miláně, je ženatý a má tři děti. Jeho vášní jsou knihy, cyklistika, fotbal a víno.
Lenovo chce patřit mezi top 3 výrobce PC v EMEA
Nový prezident nastínil své plány, jak vést firmu, aby v roce 2013 patřila mezi tři největší výrobce PC v regionu EMEA. „Minulý rok byl na trhu s PC pro řadu hráčů ve znamení nejistoty, ale naše strategie zůstává konzistentní po celou dobu – chránit a rozvíjet dědictví značky Think a mezitím atakovat nové trhy,“ uvedl Lanci, jehož funkční období jako prezidenta EMEA oficiálně začalo 2. 4. „Ve spotřebitelském segmentu jsme již silní v Rusku a Německu a naší strategií pro letošní rok je uvést spotřebitelské produkty řady Idea do mnoha dalších zemí napříč EMEA regionem.“
Lanci poznamenal, že vzestup tabletů a nových typů PC, jako jsou ultrabooky, vytváří mnoho nových příležitostí pro Lenovo: „EMEA je pro nás strategicky důležitý trh. Musíme udržet naše vedoucí postavení v komerční sféře, kde jsme celosvětově číslo jedna, a zároveň výrazně rozšířit naše spotřebitelské a SMB působení v celém regionu. To nám pomůže dosáhnout 10% podílu v top 10 zemích regionu EMEA a realizovat náš dlouhodobější cíl patřit mezi první trojici hráčů v regionu EMEA.“
S novým šéfem přichází reorganizace
Jmenování Gianfranca Lanciho do funkce prezidenta Lenovo EMEA navazuje na reorganizaci společnosti, která počínaje 2. 4. 2012 vytvoří čtyři nové geografické oblasti – EMEA, APLA (Asie a Tichomoří/Latinská Amerika), Čína a Severní Amerika.
Reorganizace vytvoří geografické oblasti, které mohou hlouběji a efektivněji implementovat firemní strategii „Protect & Attack“, uvádí Lenovo v tiskovém oznámení. Tato strategie umožnila Lenovu „chránit“ své klíčové podnikání v Číně a v mezinárodním měřítku, a zároveň investovat do „útoku“ na růst v rozvíjejících se trzích, ve spotřební elektronice a mobilním internetu.
Region EMEA je největší ze 4 geografických oblastí a je rozdělen do sedmi regionů. Česká republika a Slovensko spadají do tzv. regionu RUCIS & EET spolu s dalšími zeměmi střední a východní Evropy.
Zdroj: Lenovo