Gianfranco Lanci, který v březnu rezignoval na pozici CEO ve společnosti Aceru, nastoupil do Lenova na pozici strategického konzultanta pro posílení značky a marketing v Evropě.
Lanci bude také zodpovědný za integraci produktů nedávno akvírované německé firmy Medion AG, která vyrábí nejen počítače, ale například i televize a ledničky.
Podle analytičky Joanne Chien z Digitimes zůstane Lenovo díky využitým příležitostem na čínském trhu, provedeným akvizicím v Evropě a chybám některých konkurenčních výrobců i na konci roku 2011 druhým největším výrobcem počítačů na světě. Gianfranco Lanci má podle Chien velké zkušenosti s budováním značky a prodejem produktů, a výsledky Lenova se tak mohou v budoucnu ještě zlepšit.
Podle Digitimes může příchod Lanciho negativně ovlivnit pozici Aceru, neboť Lanci budoval marketingovou i prodejní síť v Evropě a některé retailové obchody tak možná přejdou od Aceru k Lenovu. Prezident Aceru pro Taiwan a viceprezident společnosti Scott Lin toto tvrzení dementoval slovy, že Acer má se svými obchodními partnery stabilní vztahy a tato situace nehrozí.
Lenovo musí posílit na evropském a americkém trhu
Aby se Lenovo mohlo stát největším výrobcem počítačů na světě, musí především posílit svou pozici v Evropě a Spojených státech. V těchto regionech totiž zaujímá šestou až sedmou příčku mezi výrobci.
První a druhou příčku mezi výrobci počítačů v Evropě si drží Hewlett-Packard a Acer. Obě firmy však mají podle Digitimes provozní problémy, což by mohlo Lenovu na evropském trhu hrát do karet. Pokud navíc bude Lanci ve své nové pozici úspěšný, Lenovo doufá, že jeho obrat v roce 2013 překoná 30 miliard amerických dolarů.
V Lenovu se jedná již o druhou důležitou personální změnu v poslední době. Koncem srpna přešel CEO Lenova Rory Read na pozici výkonného ředitele AMD.
Zdroj: Digitimes, ChannelWorld