Společnost LG Electronics zveřejnila finanční výsledky za druhé čtvrtletí 2020, jež dle výrobce významně ovlivnila celosvětová pandemie. LG zaznamenalo konsolidované tržby ve výši 12,83 bilionu jihokorejských wonů (10,51 miliardy dolarů).
To představuje meziroční pokles o 17,9 %. Ještě větší propad však vykázal provozní příjem společnosti; ten ve druhém čtvrtletí dosáhl 495 miliard wonů (405,65 milionu dolarů), což je o 24,1 % méně než ve stejném období předchozího roku.
Společnost proto nastavila opatření v rámci dodavatelského řetězce a rozložení nákladů tak, aby zvládla krizi světové ekonomiky a zdravotnictví.
Mezikvartální zlepšení pro mobilní zařízení
Divize LG Home Appliance & Air Solution Company vykázala za druhé čtvrtletí tržby ve výši 5,16 bilionu wonů (4,22 miliardy dolarů), což je meziroční pokles o 15,5 %. LG nicméně do budoucna očekává rostoucí zájem zákazníků o zdravější životní styl.
Tržby a ziskovost divize LG Home Entertainment Company podle výrobce negativně ovlivnily uzavřené kamenné obchody. Prodeje byly ve srovnání s loňským rokem o 24,4 % nižší a dosáhly hodnoty 2,26 bilionu wonů (1,85 miliardy dolarů).
Naopak divize LG Mobile Communications Company v mezikvartálním srovnání vykázala 31,1% růst prodejů na 1,31 bilionu wonů (1,07 miliardy dolarů). Za nárustem dle LG stojí zejména uvolnění situace na světových trzích po zmírnění mimořádných opatření.
Dodávky autodílů v druhém kvartálu prudce klesly
Čtvrtletní tržby divize LG Vehicle Component Solutions Company se v meziročním srovnání propadly dokonce o 40 % na 912,2 miliardy wonů (746,95 milionu dolarů). LG nicméně dodává, že s obnovou provozu velkých výrobců se poptávka po autodílech ale pravděpodobně bude postupně vracet do normálu.
Divize LG Business Solutions Company oznámila ve sledovaném období prodeje v hodnotě 1,31 bilionu wonů (1,07 miliardy dolarů), což představuje 12,6% pokles. Provozní příjem divize se pak snížil na 98,3 miliardy wonů (80,49 milionu dolarů).
LG uvádí, že aby se divize s touto nepříznivou situací vyrovnala, vytváří nové obchodní příležitosti v rámci nového trendu bezkontaktního obchodu, rozšiřuje své prodeje prémiového digitálního značení, posiluje svou pozici na trhu solárních modulů a posiluje svou pozici na trhu práce a vzdělávání na dálku.
Zdroj: LG