LG na sklonku 2020 dosáhlo svých historicky nejvyšších prodejů, rekordní byl i celý rok

1. 2. 2021
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: andranik123 @ fotolia.com
Společnosti se dle jejích slov dařilo především díky vyšším prodejům prémiových domácích spotřebičů a OLED televizorů a také silnému růstu v oblasti řešení automobilových komponent.

Společnost LG Electronics oznámila silný rok 2020, s tržbami ve výši 63,26 bilionu wonů (56,45 miliardy dolarů) a rekordním provozním ziskem 3,20 bilionu wonů (2,85 miliardy dolarů), což představuje nárůst o 31,1 % oproti roku 2019.

Tržby ve čtvrtém čtvrtletí 2020 ve výši 18,78 bilionu wonů (16,76 miliardy dolarů) vzrostly o 16,9 % oproti stejnému období roku 2019 a zároveň byly o 11 % vyšší než v předchozím kvartálu.

I přes dopad pandemie covidu-19 provozní zisk LG za toto čtvrtletí dosáhl 650,20 miliardy wonů (580,19 milionu dolarů), což ve srovnání se čtvrtým čtvrtletím roku 2019 představuje výrazný nárůst o 539 %.

Ačkoli i v roce 2021 přetrvávají obavy z pandemie a pomalého ekonomického oživení, výrobce očekává, že se globální ekonomika normalizuje díky zdravé fiskální politice světových vlád a úspěšnému nasazení očkování.

Úspěšný rok pro domácí zábavu

Divize LG Home Appliance & Air Solution zakončila rok 2020 s rekordními výnosy ve výši 22,27 bilionu wonů (19,87 miliardy dolarů), což je nárůst o 3,5 % oproti předchozímu roku, a rekordním provozním ziskem 2,35 bilionu wonů (2,10 miliardy dolarů).

Tržby ve výši 5,54 bilionu wonů (4,94 miliardy dolarů) představují podle LG nejlepší čtvrté čtvrtletí v historii společnosti, s meziročním nárůstem o 20 % a dvojciferným růstem v Jižní Koreji, Severní Americe a Evropě.

Divize LG Home Entertainment vykázala vloni výnosy 13,18 bilionu wonů (11,76 miliardy dolarů) a provozní zisk 969,70 miliardy wonů (865,29 milionu dolarů), což je o 22,9 % více než v předchozím roce.

Tržby za čtvrtletí ve výši 4,28 bilionu wonů (3,82 miliardy dolarů) pak byly o 7,9 % vyšší než ve čtvrtém čtvrtletí roku 2019 a o 16,7 % lepší než v předchozím čtvrtletí. Čtvrtletní provozní zisk ve výši 204,50 miliardy wonů (182,48 milionu dolarů) dle LG odráží zvýšené prodeje v Severní Americe a Evropě.

LG Mobile Communications oznámilo za celý rok 2020 výnosy 5,22 bilionu wonů (4,66 miliardy dolarů). Tržby ve čtvrtém čtvrtletí ve výši 1,39 bilionu wonů (1,24 miliardy dolarů) představují meziroční růst o 4,9 %, ale mezikvartálně poklesly o 9,2 %.

Na vině je podle výrobce nedostatek 4G čipových sad a pomalý prodej prémiových chytrých telefonů na zámořských trzích. Provozní ztráta za celý rok činila 841,20 miliardy wonů (750,63 milionů dolarů), což dle LG odráží zvýšené marketingové investice na podporu stěžejních zařízení.

Zářná budoucnost pro informační displeje

Divize LG Vehicle Component Solutions vykázala v roce 2020 tržby 5,80 bilionu wonů (5,18 miliardy dolarů), což představuje meziroční nárůst o 6,1 %. Tržby ve čtvrtém čtvrtletí ve výši 1,91 bilionu wonů (1,71 miliardy dolarů) byly o 41,3 procenta vyšší než ve stejném čtvrtletí předchozího roku

To bylo podle společnosti z velké části způsobeno oživením poptávky na klíčových automobilových trzích včetně Severní Ameriky a Evropy a vyšším prodejem u nových projektů.

A konečně LG Business Solutions dosáhlo loni tržeb ve výši 6,01 bilionu wonů (5,36 miliardy dolarů) s provozním ziskem 457,88 miliardy wonu (408,51 milionu dolarů) díky růstu poptávky po IT produktech souvisejících se vzdálenou prací a online výukou.

Tržby ve čtvrtém čtvrtletí meziročně vyrostly o 4,8 % na 1,51 bilionu wonů (1,35 miliardy dolarů), zatímco čtvrtletní provozní zisk byl 70,30 miliardy wonů (62,73 milionu dolarů), což je méně než v předchozím roce.

ICTS24

Na vině jsou podle LG vyšší ceny hlavních komponentů a globální logistické náklady. Společnost nicméně očekává, že trh s informačními displeji poroste, až se obnoví globální poptávka, zatímco poptávka po IT produktech bude růst i nadále.

Zdroj: LG

Čtěte dále

Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
Coffee break: Když Wi-Fi potřebuje překonávat i kovové zdi
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
HPE ocenilo partnery roku 2024, nejlepším distributorem je DNS
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
Tři hlavní důvody, proč malé a středně velké firmy potřebují ke správě sítí umělou inteligenci
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší
IDC: Dodávky průmyslových tiskáren stagnují, výkonnost segmentů se ale liší