Společnost LG Electronics oznámila finanční výsledky za rok 2019, z nichž vyplývá, že v loňském roce dosáhla příjmů ve výši 62,3 bilionu jihokorejských wonů (v přepočtu 53 miliard dolarů) a provozního zisku 2,44 bilionu wonů (2,07 miliardy dolarů).
Provozní zisk sice podle informací oproti roku 2018 klesl o 10 %, podle LG však jde o důsledek nárůstu investic do marketingu a technologií budoucnosti. Vysoké poptávce se podle výrobce těšily produkty řady LG Signature a domácí spotřebiče.
LG ve čtvrtém kvartálu 2019 vykázalo 1,8% meziroční růst zisku na 16,06 bilionu wonů (13,65 miliardy dolarů). V mezikvartálním srovnání šlo o zlepšení o 2,3 %. Provozní zisk se ve stejném období meziročně zvýšil o 34,5 % na 101,8 miliardy wonů (86,5 miliard dolarů).
Rekordní zájem o domácí spotřebiče
V roce 2019 se dařilo zejména divizi LG Home Appliance & Air Solution, jejíž tržby meziročně vzrostly o bezmála 11 % na 21,52 bilionu wonů (18,29 miliardy dolarů). Divize LG Home Entertainment vykázala celoroční zisk ve výši 16,15 bilionu wonů (13,73 miliardy dolarů), což představuje podobný výsledek jako v roce 2018.
Divize LG Vehicle Component Solutions v loňském roce dosáhla zisků ve výši 5,47 bilionu wonů (4,65 miliardy dolarů), což představuje meziroční nárůst o 27 %. Divize LG Business Solutions pak vykázala zisk ve výši 2,67 bilionu wonů (2,27 miliardy dolarů).
Zdroj: LG