Zástupci Lexmarku na úvod setkání s novináři představili některé výsledky společnosti za první pololetí tohoto roku. Z hlediska obratu Lexmark rostl v oblasti laserových zařízení, a to o 14 % (24 % ve spotřebním materiálu). Propad naopak zaznamenal v segmentu inkoustových produktů. Oproti první polovině loňského roku šlo o -34 % (ve spotřebním materiálu ovšem udržel nárůst 5 %). Celkový obrat prodeje hardwaru v prvním pololetí 2009 stoupl o 2 %, prodej spotřebního materiálu pak ve srovnání se stejným obdobím loňského roku narostl o 27 %.
Firma do konce roku očekává další zvýšení prodejů a korekci dosavadních výsledků, chce toho dosáhnout za pomocí uvedení nových produktů v oblasti laserových černobílých i barevných A4 multifunkcí a inkoustových produktů s oddělenými náplněmi (ty najdete u Lexmarku vůbec poprvé).
Partnerům chce výrobce do rukou vložit nové argumenty. Mělo by se jednat o plnou výbavu některých modelů v základní ceně přístroje. Ta zahrnuje LCD displej, podavače, duplexní jednotku i možnosti personalizace. Inkoustové produkty mají vynikat zejména nízkými náklady na tisk, zabudovaným Wi-fi N modulem, nebo doplňkovým softwarem pro skenování vizitek.
Vstříc SMB
Dalším krokem, kterým se výrobce snaží podpořit své prodeje a zlepšit uplatnění v dodávkách do malých a středních podniků (SMB), je snížení ceny servisních služeb o 40 %. O výrazné orientaci Lexmarku na tuto skupinu zákazníků svědčí i to, že se mezi podzimními produktovými novinkami neobjevil model reprezentující nejnižší segment tiskáren.
Revoluce přichází také v oblasti záruk. Po registraci na webu výrobce mohou zákazníci získat tříletou záruku na zakoupené produkty. V případě profesionální řady tiskáren a multifunkcí pak dokonce prodloužení záruky na pět let.
Konkrétnějších obrysů se dočkal také dříve avizovaný partnerský program Lexmarku. Ten bude v „několika následujících týdnech" spuštěn spolu s lokalizovaným partnerským portálem výrobce. Reselleři budou rozděleni do tří skupin (expert, premium, select) a získají výhody jako je sleva na nákupu produktů, obratové bonusy, rozšířenou podporu výrobce atp.
Podívejte se na nové produkty spolu s prodejními argumenty výrobce: