Společnost Lenovo oznámila své finanční výsledky za čtvrtý fiskální kvartál a současně i celý rok, který skončil ke 31. 3. 2017. Tržby za poslední kvartál dosáhly 9,6 miliardy dolarů, což představuje 4,9% meziroční nárůst, za celý rok pak Lenovo utržilo 43 miliard dolarů, což představuje 4,2% meziroční pokles.
Čistý zisk za čtvrtý kvartál dosáhl částky 107 milionů dolarů, zatímco celoroční čistý zisk vyrostl oproti loňské ztrátě o 660 milionů dolarů a dosáhl hodnoty 535 milionů dolarů. Lenovo má za sebou navíc rok plný transformací a změn ve vlastnickém modelu.
Herní mašiny a chromebooky hlásí silný růst
A nyní k jednotlivý divizím. Skupina PC and Smart Devices, pod kterou spadají počítače, tablety a chytrá zařízení, si v posledním kvartálu meziročně polepšila o 4,9 % z hlediska tržeb a o 1 % z hlediska počtu prodaných zařízení na 6,7 miliardy dolarů, resp. 14,4 milionu kusů.
Za celý rok pak tato divize utržila 30 miliard dolarů, což je o 2,3 % méně než o rok dříve. Současně však zaznamenala 7,1% nárůst počtu prodaných zařízení na 66,6 milionu. Výrobce vyzdvihuje své výsledky v oblasti herních sestav a chromebooků, jejichž prodej vyrostl o silná dvouciferná procenta.
Ticho ohledně domácího prodeje telefonů
Divizie Mobile Business Group, pod kterou spadají chytré telefony značky Lenovo a Moto, vykázala v posledním kvartálu růst výsledků mimo Čínu o 19,7 % na 1,7 miliardy dolarů. Počet prodaných telefonů (opět mimo Čínu) vyrostl meziročně o 17,4 % na 11,1 milionu kusů.
Výrobce z výsledků škrtl čísla domácího čínského trhu, neboť zde „jmenoval nové vedení, změnil strategii a portfolio a vyprázdnil sklady v rámci příprav na uvedení nových produktů“. Lze tedy usuzovat, že domácí výsledky nebyly z tohoto důvodu příliš lichotivé.
Podnikové divizi se nedaří, Lenovo mění zaměření
Poslední velká divize Data Center Group, pod níž spadají servery, úložiště, podnikový software a služby pak v posledním kvartálu vykázala pokles příjmů o 13,7 % na 850 milionů dolarů, za celý rok se pak tržby propadly o 10,6 % na 4,1 miliardy dolarů.
Výrobce však zůstává optimistický a hovoří a změnách ve strategii, zaměření na nové segmenty a posílení své globální přítomnosti. Výsledky mimo čínský trh rostly o 16 % a Lenovo doufá, že se mu pomocí rozvinutých trhů podaří vrátit divizi DCG k růstu.
Zdroj: Lenovo