Společnost Lenovo informuje, že tablety zažívají renesanci. Průzkum odhalil, že jen od začátku pandemie si nový tablet pořídilo 36 % Čechů. Celkem tak v Česku tablet používá už pět ze šesti lidí.
Téměř polovina lidí si je navíc podle průzkumu v současnosti ochotna připlatit za tablet vyšší kvality, nejčastěji jsou připraveni sáhnout hlouběji do peněženky pro zařízení s větší vnitřní pamětí či vyšším výkonem.
Dalším parametrem, u kterého stojí v případě tabletu podle zákazníků zvažovat vyšší investici, je podle průzkumu Lenova kvalita displeje. Naopak za lepší kameru by si u tabletu připlatila jen desetina dotázaných.
Tablet jako volnočasová zábava
Lenovo dále uvádí, že vlastnosti, na které u tabletů lidé kladou největší důraz, jdou ruku v ruce s příležitostmi, při kterých tablet najde nejčastěji využití. Podle průzkumu jde hlavně o volnočasové aktivity, jako je sledování filmů, seriálů nebo čtení elektronických knih, a to zejména u nejmladších generací.
Naopak vyšší věkové kategorie zákazníků tablet častěji používají ke komunikaci s přáteli a rodinou či jako zařízení v domácnosti na nákupy a hledání informací.
„Zatímco u mladých lidí je tablet zpravidla součástí celé palety interaktivních digitálních zařízení […], v domácnostech starších lidí bývají tablety mnohem častěji jedním z mála, nebo dokonce jediným zařízením umožňujícím připojení na internet,“ vysvětluje Martina Kavanová, marketingová manažerka Lenova pro ČR a SR.
Z průzkumu rovněž vyplynulo, že v porovnání s notebooky a mobilními telefony lidé napříč všemi věkovými kategoriemi tablety upřednostňují také při cestování a na výletech. Většina uživatelů tabletů používá podle průzkumu vlastní zařízení.
Téměř čtvrtina respondentů pak má přístup k tabletu sdílenému s jiným členem domácnosti – častěji jde v tomto případě o ženy. Naopak služebních tabletů je mezi lidmi stále minimum. K dispozici je má jen 2,5 % lidí, ukázal průzkum.
Zdroj: Lenovo