Francois Bornibus, COO společnosti Lenovo pro region EMEA, nejprve zmínil, že za minulý kvartál v této oblasti rostly tržby Lenova přes partnery meziročně o 900 milionů dolarů
Aktuálně je Lenovo se 100 miliony prodaných mobilních zařízení trojkou na trhu. Nyní chceme pohnout firemním trhem akvizicí IBM System x, uvedl Bornibus.
Když se Lenovo dokázalo dostat na první příčku trhu PC, má potenciál toho dosáhnout i v mobilních zařízeních a serverech, s těmito slovy Francois Bornibus předal slovo novému kolegovi.
Tím se stane Adalio Sanchez, general manager, IBM System x a PureSystems, který pod Lenovo s akvizicí přechází.
Sanchez uvedl, že spojení umožní resellerům prodávat širší portfolio s lepší možností upp/cross-sellu, než když byli partnery IBM. Lenovo chce „zatřást podnikovým trhem a udělat něco jinak“ a získat tak podíl na tomto trhu. IBM System x to má umožnit. Podle obou výrobců je na podnikovém trhu serverů a storage prostor získat 57 miliard dolarů z celkových 84 miliard.
Vzhledem k explodujícímu objemu dat existuje podle Sancheze nepřeberné množství cest, jak se mohou reselleři více zapojit do firemního byznysu. Trendy v x86 serverech podle něj následují realitu – 80 % klientů staví nové aplikace pro cloud, předpokládá se 40% růst konvergovaných systémů mezi 2012-2016, 75 % IT rozpočtu je utráceného za správu, za rok 2013 rostly příjmy ODM o 57 %.
Strategie Lenova v serverech je jednoduchá – „růst“. „Je zde mnoho růstových příležitostí s přechodem Windows Serveru a naší kombinací,“ řekl Sanchez
Výrobce chce se servery System x atakovat „nejrychleji rostoucí segmenty“ jako hyperškálovatelné servery, HPC či konvergované systémy. V oblasti storage řešení budou moci partneři přeprodávat IBM Storwize. Do akvizice spadá také část networkingu, takže partneři budou moci prodávat přepínače.
IBM poskytne architekturu, technologie, technické dovednosti, servis a podporu. Lenovo zase přidá sílu svého kanálu, efektivní dodavatelský řetězec a silné vztahy v SMB, vysvětlil Sanchez.
Co se změní pro kanál a partnerské programy?
Pro prodejní kanál se toho nemá moc změnit. Současní partneři IBM budou převedení a budou moci spolupracovat se stejnými lidmi jako předtím. Reselleři mohou podle Sancheze očekávat také stejně podmínky, se kterými se přihlásili, a stejnou úroveň provozního fungování.
„Co se změní, je, že portfolio bude větší, takže zákazníci budou moci rychleji rozšiřovat (nákupy). Bude to efektivnější a podpoří to užší vztahy s kanálem,“ řekl Adalio Sanchez.
Transakce bude uzavřena do konce roku. Partnerské programy zůstanou letos nezměněné. „Vezmeme to nejlepší z obou programů a spojíme je příští rok. Budeme těžit z efektivity kanálu, protože jednoduchost spolupráce je největší příležitostí, a proto převezmeme osvědčené postupy Lenova,“ dodal Sanchez.
Zdroj: ChannelWorld