Statistiky e-shopové platformy Shoptet ukazují, že v lednu lidé využili slev a výprodejových akcích v e-shopech, což podpořilo novoroční prodej. Oproti prosinci počet objednávek klesl pouze o 9 %, což je stále o 16 % více než celoroční průměr, uvádí Shoptet. Největší zájem byl o elektroniku a oblečení.
„I přes to, že nejvíce lidé pořizovali právě zlevněné zboží, tak hodnota jedné objednávky byla v prvním měsíci tohoto roku jen o 150 Kč nižší, než kolik lidé zaplatili v prosinci. Během vánočních nákupů utratili nakupující téměř 1800 Kč, v lednu to pak bylo 1650 Kč, tedy jen o 8 % méně,“ uvedl v oznámení Miroslav Uďan CEO Shoptetu.
Z pohledu objednávek budou nadcházející dva tři měsíce spíše klidnější, dodává Uďan.
Ukazuje to také na důležitost ledna při plánování marketingové komunikace a schopnost ji strategicky rozložit do předvánočního a povánočního období.
„Mnoho provozovatelů internetových obchodů podceňuje komunikaci se stávajícími zákazníky. Právě o výprodejových a slevových akcích je nejlepší dát vědět všem kontaktům v databázi. Ideálně sdělení personalizovat například podle toho, jaké zboží v minulosti nakoupili,“ radí Miroslav Uďan.
Zdroj: Shoptet