Zpráva společnosti Interbrand obsahuje celkem 100 světově nejhodnotnějších firemních značek. Pořadí na prvních třech místech se od loňska nezměnilo. Nejcennější značkou je Coca Cola s hodnotou přes 70 miliard dolarů. Na druhé pozici skončila IBM a třetí místo zůstalo Microsoftu. Zajímavá je první desítka nejlepších, ve které se hned 7 značek zabývá informačními technologiemi nebo spotřební elektronikou.
Ze sedmého místa se na čtvrté dostal Google, kterému hodnota značky narostla o 36 %. Pátá skončila značka General Electric a šestá McDonald‘s. Z devátého na sedmé se posunul Intel a Nokia, která byla vloni pátá, obsadila místo osmé. O jedno místo si polepšily devátý Disney a desátý Hewlett Packard.
Segment informačních technologií dále v žebříčku 30 ti nejlepších zastupuje čtrnácté Cisco, sedmnáctý Apple, devatenáctý Samsung, dvaadvacátý Oracle a šestadvacátý SAP. Nejméně se ve jmenovaném segmentu dařilo značkám Nokia, jejíž hodnota klesla o 15 % a v žebříčku spadla o tři místa, a Dell, která díky poklesu hodnoty značky o 14 % spadla z třicátého pátého na jednačtyřicáté místo. Kompletní žebříček všech sto nejlepších značek najdete na webu Interbrand.com.
Interbrand využívá složité metodiky pro zjištění síly značky a bere v úvahu celkem deset faktorů včetně právní ochrany a stability, takže zohledňuje například marketingové chyby u nových produktů či v nových zemích. Celková hodnota značky je vypočítána pomocí finančních výsledků společnosti, role značky (jak moc se značka podílela na finančních výsledcích) a důležitým aspektem je i síla značky.
Zdroj: Interbrand.com