Internetový obchod CZC.cz zaznamenal v roce 2015 meziroční růst tržeb o 21 % na 2,9 miliardy Kč, a upevnil tak svou pozici předního hráče mezi českým e-shopy s počítači a elektronikou.
Tržby společnosti rostly již pátý rok v řadě. Největší podíl na tržbách měl podle CZC.cz již tradičně prodej telefonů, notebooků, televizí, tabletů a grafických karet.
„Skokanem roku 2015 se stala nositelná elektronika. Prodeje fitness náramků, chytrých hodinek a dalších zařízení, která pomáhají lidem udržet krok se zdravým životním stylem, vzrostly o více než 200 %,“ uvedl Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz. Nejsilnějším měsícem roku se stal prosinec, samotným vrcholem vánoční nákupní horečky pak čtvrtek 17. 12. 2015.
Celkem společnost za rok 2015 vyexpedovala téměř 1 800 000 kusů zboží a vyřídila přes 900 000 objednávek. Většinu z nich si zákazníci vyzvedli osobně. Podle marketingového ředitele společnosti Kamila Demutha využívá možnost osobního odběru přibližně 80 % všech zákazníků.
Rok 2015 byl pro CZC.cz důležitý z hlediska logistiky. Společnost přestěhovala svůj sklad z prostoru o velikosti 1700 m2 do nového skladu o rozloze 5 000 m2. E-shop si od toho slibuje možnost nabídnout zákazníkům širší portfolio zboží k okamžitému dodání a v letošním roce plánuje zahájit pilotní testování služby doručení v den objednání.
Další zajímavou statistikou je návštěvnost z mobilních zařízení. Web CZC.cz za minulý rok zaznamenal průměrně 100 000 návštěv denně, přičemž každý pátý zákazník přišel z chytrého telefonu nebo tabletu. Podle Kamila Demutha se nakupování prostřednictvím mobilního telefonu nebo tabletu stává čím dál přirozenějším a počet mobilních návštěvníků vzrostl meziročně o 80 %.
Zdroj: CZC.cz