Salesforce.com zaplatí přibližně 276 milionů dolarů v hotovosti a 50 milionů v akciích za Radian6. Transakce by měla být ukončena 31. 6. 2011.
Technologie společnosti Radian6 pomáhá firmám získat vhled do toho, co zákazníci říkají o jejich značkách, produktech a konkurenci na sociálních sítích. Podle Salesforce.com ji využívají společnosti jako Kodak, PepsiCo a více než 50 procent firem z žebříčku Fortune 500.
Salesforce.com plánuje propojit schopnosti technologií Radian6 s rozrůstajícím se polem svých nástrojů pro prodej a zákaznické služby a stejně tak se sociální platformou Chatter. Vývojáři budou moci tyto technologie používat při programování vlastních aplikací v rámci Force.com.
Zatím co Salesforce.com již dokončil integraci s Twitterem a Facebookem, produkty Radian6 dokáží kontrolovat informace napříč 150 miliony sociálních médií. Z nich pak generují konkrétní výstupy.
Skutečná síla analytických nástrojů
Podle analytiků agentury Forrester Research se firmy až příliš spoléhaly na datové agregátory třetích stran a nyní si uvědomují jejich slabiny. Pokročilé nástroje dnes již dokáží lépe analyzovat jazyk psaných vět a identifikovat relevantní obsah, který se liší od spamu. Nástroje se zaměřují také na tzv. analýzu sentimentu a segmentaci cílových skupin.
Po nákupu společnosti DimDim, dodavatele řešení pro on-line spolupráci, a Heroku, výrobce cloudové platformy pro vývoj Ruby aplikací, tak Salesforce.com dále rozšiřuje své akviziční snahy.
Akvizicí se rozhodl zlepšit svou pozici také provozovatel největší aukční síně, společnost eBay.
Zdroj: IDG News Service