Největším českým e-tailům v České republice brzy vyroste významný konkurent. Pixmania, která doposud dodávala zboží na český a slovenský trh z francouzského skladu, se chystá otevřít centrálu v Brně. V rozhovoru pro Hospodářské noviny (dále HN) to prozradil Steve Rosenblum, ředitel obchodu Pixmania.
Rosenblum v rozhovoru dále zmínil, že letos Pixmania v ČR plánuje dosáhnout obratu 12 – 15 milionů eur. Se zavedením dobírky prodejce předpokládá zdvojnásobení tržeb a postupně plánuje se dostat do první pětice e-shopů s obratem kolem 50 – 60 milionů eur (cca 1,25 – 1,4 miliardy korun). Pro srovnání Alza.cz vykázala v loňském roce obrat 5,6 miliardy korun.
Centrála pro čtrnáct států
V Brně by tak měla vyrůst centrála pro čtrnáct Evropských zemí. Agentura Mediafax.cz s odkazem na Steva Rosenbluma uvedla, že se má jednat o Polsko, Českou republiku, Maďarsko, Slovensko, Slovinsko, Rakousko, Estonsko, Lotyšsko a Litvu, Německo, Finsko, Švédsko a Norsko.
Současný tým 40 lidí by se podle rozhovoru pro HN měl do konce roku rozrůst na 200 zaměstnanců, kteří budou zajišťovat nákup, marketing, ale i IT.
Pixmania by měla v Brně v průběhu času vybudovat také vlastní logistické centrum. Prozatím bude však logistiku zajišťovat obchodní partner.
Internetový obchod Pixmania působí ve 26 zemích Evropy. Spadá pod britskou skupinu Dixons, jednoho z největších evropských retailů, která v ČR vlastní také retailový řetězec Electro World.
Zdroj: Ihned.cz, Mediafax.cz, ChannelWorld